هیولای هزار اسبی! تیونینگ دیوانه‌وار کامارو توسط هنسی

هیولای هزار اسبی! تیونینگ دیوانه‌وار کامارو توسط هنسی

تیونر ناآرام هنسی همواره به کارهای عجیب و خلق اعجوبه‌های دیوانه‌وار معروف است. جدیدترین پروژهٔ این تیونر آمریکایی تقویت شورولت کامارو ZL1 و ارائهٔ یک هیولای به‌واقع وحشی است. این خودرو که Exorcist نام گرفته به‌طور خاص برای مقابله با دوج چلنجر دمون که به‌زودی در نمایشگاه نیویورک معرفی می‌شود طراحی و معرفی شده است. به گفتهٔ هنسی، قدرت این کامارو ZL1 یا همان Exorcist به رقم حیرت‌انگیز هزار اسب بخار رسیده است و آمده تا به جنگ چلنجر دمون برود. بدین ترتیب کامارو ZL1 تغییراتی اساسی را تجربه کرده که آن‌را به‌طور قابل‌توجهی قوی‌تر از نسخهٔ استاندارد ساخته است درحالی‌که به‌اندازهٔ کافی وحشی و عصبانی هست که بتواند به نبرد با چلنجر دمون برود.

exorcist-hennessey-17

مانند قوچ شیطانی دوج، در پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ کامارو ZL1 نیز تغییرات گسترده‌ای انجام شده است. این موتور در ZL1 استاندارد 650 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما این رقم هنسی را راضی نمی‌کند؛ بنابراین تیونر آمریکایی با استفاده از یک سوپرشارژر بزرگ‌تر و یک اینتر کولر بروز شده که بوست آن به میزان 14 psi افزایش یافته است به همراه استفاده از میل بادامک جدید، هدرز از جنس فولاد ضدزنگ، سیستم اگزوز اصلاح‌شده و سیستم مدیریت موتور سفارشی، پیشرانهٔ شورولت را تا مرز جنون تقویت کرده است. با انجام این تغییرات، حالا نیروگاه V8 سوپرشارژ کامارو ZL1 علاوه بر قدرت ویرانگر هزار اسب بخاری، گشتاور عظیمی هم برابر با 1310 نیوتن متر تولید می‌کند.

exorcist-hennessey-12

خریداران می‌توانند انتخاب کنند که این نیروی خردکننده توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ 10 سرعتهٔ اتوماتیک تماماً به چرخ‌های عقب انتقال پیدا کند. هنسی تخمین زده است که Exorcist بتواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که با استفاده از لاستیک‌های رادیال مخصوص درگ در عقب نیز مسافت یک‌چهارم مایل یا 400 متر را هم در کمتر از 10 ثانیه طی خواهد کرد؛ اما برخلاف چلنجر دمون که فقط برای سریع‌تر بودن در مسابقات درگ طراحی شده، هنسی هندلینگ قابل‌توجه کامارو ZL1 استاندارد را در این نمونهٔ تقویت‌شده کاملاً حفظ نموده است.

exorcist-hennessey-10

علاقه‌مندان به خرید این کامارو خارق‌العاده می‌توانند به‌طور مستقیم و از ابتدا سفارش خرید خود را به شورولت یا هنسی بدهند و یا اینکه کامارو ZL1 استاندارد خود را برای تبدیل به Exorcist به هنسی ارسال کنند. این تیونینگ و ارتقاء، به‌خودی‌خود مبلغ 55 هزار دلار را به قیمت پایهٔ 63 هزار دلاری کامارو ZL1 اضافه می‌کند. کسانی که خواهان گیربکس اتوماتیک هستند نیز باید 10 هزار دلار دیگر برای ارتقاء گیربکس خودروی خود پرداخت کنند. علاوه بر این، یک پکیج درگ سفارشی نیز به قیمت 9 هزار دلار برای این هیولای آمریکایی ارائه شده که شامل رینگ‌های 20 اینچی، لاستیک‌های رادیال مخصوص درگ، میل‌گاردان ارتقاءیافته و یک جعبه‌ابزار می‌شود. همچنین یک کیت مسابقه‌ای شامل رینگ‌های 20 اینچی بسیار سبک‌وزن با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 نیز با پرداخت مبلغ 7 هزار دلار برای Exorcist قابل سفارش است.

exorcist-hennessey-5

exorcist-hennessey-6

بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا هنسی Exorcist واقعاً توانایی مبارزه با چلنجر دمون را دارد یا نه زیرا دوج هنوز جزئیات و مشخصات ماسل کار وحشی خود را اعلام نکرده است. البته تاکنون تیزرهای زیادی از دمون منتشر شده و احتمال داده می‌شود که قدرت پیشرانهٔ V8 آن به 760 اسب بخار رسیده باشد. دوج، برای ساخت خودروی سریع‌تری در مسافت 400 متر، چلنجر دمون را کاملاً مملو از تکنولوژی کرده است درحالی‌که برای کاهش وزن قطعات سنگین آن حتی تهویه مطبوع حذف شده‌اند.

exorcist-hennessey-24

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *