پس از جدایی پیتِر مِرتِنز (Peter Mertens) مدیر پیشین بخش تحقیق و توسعه ولوو و پیوستنش به کمپانی آئودی، هِنریک گرین (Henrik Green) عهدهدار این سمت شد.
این در حالی است که تنها دو هفته از ترک مدیر پیشین گذشته بود و به نظر میرسید این خودروساز صبر و تعمق بیشتری برای انتساب مدیر جدید یکی از حساسترین بخشهای خود به خرج دهد. از طرفی بجای انتخاب گزینهای مناسب از بیرون کمپانی یا یک انتقال داخلی عرضی، فردی از رتبه پایینتر در این جایگاه قرار گرفت.
گرین با 43 سال سن از 1996 در ولوو حضور مستمر دارد. طی این ده سال در بخشهای فروش، خدمات مشتریان و برنامهریزی محصول فعالیت کرده و پس از یکپارچهسازی پیشرانههای این خودروساز در دو سری سه و چهار سیلندر نامش بر سر زبانها افتاده است.
تمرکز کنونی ولوو بعد از ورود نسل نو کد 90 به بازار، معرفی سری جدیدی بهعنوان مدلهای پایه با کد 40 میباشد و پس از آن نیز سراغ عرضه جایگزینهای سری 60 خواهد رفت. قطعاً مدیر جدید بخش تحقیق و توسه نقشی کلیدی در پیشبرد این مهم دارد و میتواند با تدابیر مناسب، 6,500 کارگر زیردست خود را هوشمندانه به سمت آن هدایت کند.
منبع: carscoops