همانگونه که مستحضر هستید خودروهای ایتالیایی خیلی به خاطر کیفیت ساخت و قابلیت اعتماد در بین مردم شناخته نشدهاند. برای مثال مزراتی اگر میخواهد که مشتریان برندهای تثبیت شدهی آلمانی را جذب خود کند باید بیش از اینها روی کیفیت ساختههایش تمرکز داشته باشد.
متأسفانه به نظر میرسد مزراتی نه تنها در این جهت حرکت نمیکند بلکه روز به روز فراخوانهای بیشتری از سوی این خودروساز ایتالیایی اعلام میشود.
اخیراً دو فراخوان از سوی NHTSA برای ساختههای مزراتی اعلام شده که یکی برای اتصال مدار کوتاه الکتریکی و دیگری برای نشت سوخت بوده است.
فراخوان بزرگتر تعداد 39381 دستگاه از مدلهای کواتروپورته، گیبلی و لوانته ی ساخته شده بین سالهای 2014 تا 2017 را دربر میگیرد. بنا بر گفتهها احتمال درآمدن بخش تنظیم کنندهی صندلی وجود داشته و این امر باعث اتصال کوتاه میشود؛ اما فراخوان دوم تعداد 10879 دستگاه از کواتروپورته ها و گیبلی های ساخته شده بین سالهای 2014 تا 2015 را به خاطر نشت احتمالی سوخت در برمیگیرد.
این دو فراخوان حدود 50 هزار خودرو را در آمریکا به لیست بلندبالای فراخوانهای مزراتی اضافه میکنند. ماه گذشته نیز طبق خبری که در پدال منتشر شد، تمامی مدل های لوانته S فروخته شده در آمریکا به خاطر نقص گیربکس فراخوان شدند. یک ماه قبلتر از آن نیز سه فراخوان دیگر اعلام شده بودند.
فراخوانها نه تنها نشان دهندهی مشکلات مربوط به کیفیت ساخت و میزان اعتماد به شرکت هستند بلکه نشانهای بد برای برندی به شمار میروند که در حال تلاش برای حضور پررنگ در کلاس لوکسهای طبقه متوسط است. به نظر میرسد اعلام فراخوانهای متعدد در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی در زیرشاخههای گروه فیات-کرایسلر است.