عرضه چری آریزو 5 اسپرت در چین

عرضه چری آریزو 5 اسپرت در چین

سام کاویانی: چری آریزو 5 که در ایران هم تولید می‌شود، موفق‌ترین محصول شرکت چری در بازار چین به شمار می‌آید؛ به‌گونه‌ای که در سال گذشته میلادی (2016)، بیش از 128 هزار دستگاه از آن به فروش رسیده است؛ اما این سدان جذاب و با کیفیت شرقی از کاستی شایان توجهی هم رنج می‌برد و آن پیشرانه نسبتاً ضعیفی است که چنان‌که بایدوشاید پاسخگوی وزن آن نیست، وزنی که بسته به نوع جعبه‌دنده انتخابی، بین 1355 الی 1387 کیلوگرم متغیر است. ترکیبی از وزن بالا و پیشرانه‌ای نه‌چندان توانمند تا حدی موجبات خستگی و واماندگی این سدان کوچک را در جاده‌های کوهستانی و پر پیچ‌وخم کشورمان فراهم آورده است. حال به نظر می‌رسد که شرکت چری به رفع این معضل اقدام و نسخه توانمندتری از این خودرو به نام «آریزو 5 اسپرت» را راهی بازار داخلی چین نموده است، نسخه‌ای که امیدواریم در کشور ما نیز جایگزین نمونه فعلی آن گردد.

chery-arrizo-5-sport-2017

چندی پیش سایت «CARNEWSCHINA» به معرفی مختصر نسخه اسپرت آریزو 5 مبادرت نمود که در اینجا برگردان متن آن را تقدیمتان می‌کنم. چری، در حال عرضه نسخه‌ای اسپرت از مدل آریزو 5 می‌باشد، این نسخه اساساً بر مبنای سدان زیبا و کند “آریزو 5 سدان” تکوین و توسعه یافته است. نسخه اسپرت از سپری تیز و مهیج در جلو، رکاب‌های کناری بدنه، رینگ‌های آلومینیمی اسپرتی، پدهای قرمز رنگ ترمز، یک اسپویلر بزرگ در عقب و تریم قرمز رنگ کابین بهره می‌برد.

chery-arrizo-5-sport

خوشبختانه، ظاهر متفاوت آریزو 5 اسپرت را یک پیشرانه مناسب پشتیبانی می‌کند؛ و البته انجام این کار لازم نیز بود، زیرا که ملحقات پلاستیکی اضافه شده به بدنه این خودرو، وزن آن را افزایش داده است. این پیشرانه جدید، نسخه‌ای 1.5 لیتری و توربو به توان 144 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر است و به همراه یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT عرضه می‌شود. نسخه عادی چری آریزو 5 تنها از یک پیشرانه 1.5 لیتری به توان 116 اسب بخار و گشتاور 141 نیوتن‌متر بهره می‌برد.

chery-arrizo-5-sport-side

نسخه اسپرت آریزو 5 با بهای ارزانی در بازار چین عرضه می‌شود، قیمت این خودرو از 76,600 یوآن استارت خودرو می‌خورد و به 97,900 یوآن ختم می‌گردد. این رقم تنها کمی بالاتر از نسخه معمولی این خودروست که با بهایی بین 63,900 الی 82,900 یوآن عرضه می‌شود. (توضیح: قیمت فروش هر یوآن در بازار آزاد کشورمان در حدود 610 تومان است)

chery-arrizo-5-sport-2b

chery-arrizo-5-sport-1

chery-arrizo-5-sport-2

chery-arrizo-5-sport-3

chery-arrizo-5-sport-2a

[دانلود ویدئو]

منابع:
CARNEWSCHINAS.COM
CHINAAUTOWEB.COM

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *