ساخت اولین قایق هیبریدی ژاپن توسط تویوتا

ساخت اولین قایق هیبریدی ژاپن توسط تویوتا

سبد محصولات آبی تویوتا با معرفی مدل مطالعاتی پونام-28V که دارای قوای محرکه‌ی هیبریدی است سبز می‌شود. البته باید گفت این قایق به عموم عرضه نخواهد شد. به جای آن تویوتا سه قایق را به مقامات توکیو تحویل خواهد داد تا ارزیابی‌هایی را روی آن‌ها انجام دهند.

ponam-28v-hybrid

تویوتا ادعا می‌کند این قایق اولین نمونه‌ی مجلل با سیستم هیبریدی موازی است. پیشرانه‌ی 3 لیتری احتراق داخلی این قایق قدرت 256 اسبی دارد. پیشرانه‌ی الکتریکی نیز خروجی 48 اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه 350 نیوتون متری را ارائه می‌کند. مجموعه باتری نیز از نوع لیتیوم-یونی با ظرفیت 11 کیلووات ساعتی می‌باشد. وجود سیستم هیبریدی موازی به این قایق اجازه می‌دهد در زمان‌هایی به‌صورت کاملاً الکتریکی حرکت کند و بدین ترتیب آلایندگی و سر و صدای کمتری تولید شود.

toyota ponam 28v

مقامات توکیو در ابتدا از قایق‌های 28 فوتی برای نگهداری تأسیسات بندری و اسکله در بندر شهر استفاده خواهند کرد. زمانی که بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 آغاز شود این قایق‌های هیبریدی مردم را به مناطق مختلف منتقل خواهند کرد. در پایان تست‌ها دولت گزارش خود درباره‌ی عملکرد این سیستم هیبریدی را اعلام خواهد کرد.

toyota-ponam-28v-4

پونام-28V کوچک‌ترین قایق تویوتا است. قایق در دسترس برای مشتریان از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 3 لیتری‌ای استفاده می‌کند که در خودروهای لندکروزر پرادو و هایلوکس نیز در دسترس قرار دارد. این پیشرانه در قایق توانایی تولید قدرت 256 اسب بخاری را دارد. تنه‌ی قایق از ترکیب آلومینیوم، فایبرگلاس و فیبر کربن است و بهای آن در ژاپن از 172300 دلار آغاز می‌شود. تویوتا همچنین مدل‌های بزرگ‌تر پونام-31 و پونام-35 را نیز تولید می‌کند.

toyota-ponam-28v-5

toyota-ponam-28v-3

Lexus Sport Yacht Concept

Lexus Sport Yacht Concept

Lexus Sport Yacht Concept

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *