اولین کانسپت تمام برقی جگوار رسما رونمایی شد؛I-Pace مهم ترین جگوار بعد از E-Type افسانه ای

اولین کانسپت تمام برقی جگوار رسما رونمایی شد؛I-Pace مهم ترین جگوار بعد از E-Type افسانه ای

پیش تر برایتان از احتمال رونمایی اولین مدل تمام برقی شرکت جگوار بر پایه تنها شاسی بلند این شرکت یعنی مدل F-Pace گفتیم.

حال جگوار به مناسبت نمایشگاه لوس آنجلس از یک کانسپت شاسی بلند تمام برقی آن هم به صورت نمایش واقعیت مجازی پرده برداری کرده است.

lmn-010-w600-h600

در حالی که به نظر می رسید این مدل ادامه دهنده راه F-Pace باشد. ایان کالوم سر طراح مشهور شرکت جگوار گفته است که طراحی این کانسپت از صفرتاصد آن مخصوص خودش است.

به دلیل این که موتور برقی هم در محور عقبی و هم در محور جلویی قرار گرفته و در بخش زیرین شاسی، باتری ها حضور دارند. فاصله محوری این کانسپت بزرگ تر از مدل F-Pace است، اما کاپوت کوتاه تر با طراحی متفاوت، یک ظاهر بسیار تهاجمی را به نمای جلویی بخشیده است.

lmn-011-w600-h600

صندلی ها به نسبت بیشتری به چرخ های جلو نزدیک شده اند و به دلیل این که این مدل تنها یک کانسپت است و تفاوت هایی با مدل تولیدی خواهد داشت، به جای سقف فلزی معمولی از یک سقف تمام شیشه ای استفاده شده است.

lmn-014-w600-h600

اما مهم ترین بخش یک خودروی برقی می تواند میزان برد حرکتی آن باشد، مسئله ای که امروزه می تواند حکم مرگ و زندگی یک خودروی برقی را تعیین کند. برد اعلام شده با شارژ کامل باتری ها 500 کیلومتر است که می تواند آن را تبدیل به رقیب سرسخت شاسی بلند تسلا یعنی مدل X کند.

lmn-017-w600-h600

مجموع قدرتی دو موتور در حدود 400 اسب بخار است و گشتاور آن هم به عدد 516 پوند فوت می رسد و شتاب صفر تا 100 در حدود 4 ثانیه را به این مدل می بخشد. پکیج باتری های این مدل از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 90 KWh است.

lmn-024-w600-h600

کالوم در ادامه گفته است که شرکت بدون هرگونه ترسی می خواهد یک وسیله نقلیه الکتریکی بسازد و باید عنوان کنم که این کانسپت نزدیک ترین طراحی ممکن را به مدل نهایی خواهد داشت. پس چیزی که در عکس ها مشاهده می کنید، طراحی نزدیکی با مدل تولیدی دارد.

img_4007-w600-h600

در نهایت جگوار اعلام کرده است که در اواخر 2017 میلادی از نسخه نهایی پرده برداری خواهد کرد و به عنوان مدل 2018 آن را روانه بازار می کند. باید دید که جنگ خودروسازان در زمینه ساخت و تولید مدل های برقی به کجا خواهد رسید.

_sp_0498-w600-h600

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *