از نظر ظاهری آکورا MDX و NSX کاملاً متفاوت هستند اما زمانی که بهطور دقیق نگاه میکنید شباهتهای زیادی بین کراس اوور 7 نفره و سوپرکار پرچمدار شرکت وجود دارند.
اینجا 5 ویژگی مشترک این دو خودرو را ذکر کردهایم.
- ویژگیهای طراحی خارجی مشترک
آکورا MDX 2017 دارای طراحی ظریفتر و جدیدی بوده که از کانسپت Precision الهام گرفته و نویسندههای مختلف آن را NSX سدان نامیدهاند. MDX از طراحی چراغهای جلوی LED الماسنشان مشترک با NSX سود برده و با رینگهای 20 اینچی آلیاژی در دسترس است. جلوپنجرهی نرم 5 ضلعی آن به همراه طراحی سپر و مه شکنها در سال 2017 اصلاح شدهاند.
- هر دو خودرو در آمریکای شمالی طراحی و ساخته شدهاند
این دو مشابه به نظر میرسند زیرا در استودیوی طراحی آکورا در تورانس طراحی و ساخته شدهاند. سرطراح NSX میشله کریستینسن صفات و شخصیت کانسپت آکورا را در طراحی هر دو خودرو قرار داده و تجربهی لذتبخش رانندگی در تمامی مراحل توسعهی خودروها مدنظر بوده است.
- طراحی داخلی مشابه
علاوه بر شباهتهای نمای بیرونی،MDX از نظر کیفیت و راحتی کابین با NSX برابری کرده و در برخی موارد از آن پیشی میگیرد. هر دو خودرو از دکمه استارتر و شیفتر الکترونیکی مشابه و البته چرم با کیفیت استفاده میکنند. MDX توانایی حمل 7 سرنشین را داشته و البته صندلیهای راننده و سرنشین جلویی قابلیت تنظیم در 10 و 8 جهت را داشته و لوکس هستند. همچنین غربیلک فرمان و شیشهی جلوی گرم شونده وجود دارند که با استفاده از ریموت میتوان آنها را فعال کرد.
- ویژگیهای ایمنی
سؤالی وجود ندارد که NSX اوج کارایی آکورا بوده اما MDX مبحث ایمنی خودرو را برای این برند بازتعریف کرده است. هر دو خودرو از دوربینهای دید عقب چند زاویهای، دستیار پایداری خودرو و کنترل کشش سود میبرند. البته در این بخش MDX خود را از سوپرکار آکورا جدا میکند و آن مجهز بودن MDX 2017 به پکیج جدید آکورا واچ است که آن را به اولین شاسیبلند کلاس خود بدل میکند که این ویژگیهای پیشرفتهی ایمنی و تکنولوژیهای کمکراننده را بهصورت استاندارد ارائه میکند: کروز کنترل تطبیقی با عملکرد در سرعتپایین، هشدار برخورد جلو و ترمز پیشگیری از برخورد، سیستم اطلاعات نقاط کور، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ خودرو بین خطوط.
- هر دو خودرو گیربکس 9 سرعته اتوماتیک دارند
در بحث عملکرد پیشرانه هیچکسی انتظار ندارد این دو خودرو اشتراکاتی داشته باشند اما هر دو خودرو از گیربکس 9 سرعته ای استفاده میکنند. NSX از گیربکس دوکلاچه جدیدی سود میبرد درحالیکه MDX از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک با تعویضهای نرم سود میبرد. MDX بهصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک سوپر هندلینگ عرضه میشود که بیوقفه شرایط رانندگی را زیر نظر داشته و مطابق با گشتاور پیشرانه واکنش نشان میدهد تا خودرو کنترل بیشتری داشته باشد؛ و اگر میخواهید MDX شما احساسی نزدیکتر به سوپرکار NSX داشته باشد پس دنبال مدل MDX اسپورت هیبرید باشید که اواخر امسال با همان تکنولوژی سه پیشرانهی اسپورت هیبریدی آکورا تولید خواهد شد.
[دانلود ویدئو] منبع: autoguide