ولوو تراکس اخیرا از یک کانسپت جدیدی رونمایی کرده که پیش نمایشی از کشنده های آتی این کمپانی برای جابجایی محموله در مسافت های طولانی است.
این کانسپت که Volvo Concept Truck نام دارد، در واقع برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد؛ اما از آن زمان تاکنون مورد بهینه سازی های زیادی قرار گرفته و اکنون با تجهیز به پیشرانه هیبریدی کاراتر از قبلبه نظر می رسد.
طبق گفته های ولوو تراکس، این کشنده در کلاس خود یکی از اولین هاست که از پیشرانه هیبریدی بهره می برد و ECU آن می تواند موتور درون سوز را تا 30 درصد از مسیر موجود در سفرهای طولانی خاموش نگه دارد.
بدیهی است که پیمایش 30 درصد از یک مسیر طولانی بدون کار کردن موتور درون سوز نقش بسیار موثری در کاهش مصرف سوخت و گازهای آلاینده خروجی خواهد داشت.
در حالت تمام الکتریکی این کشنده کانسپت قادر به پیمایش مسافت 10 کیلومتری است. اگر چه این رقم در مقایسه با خودروهای سواری هیبریدی چندان هیجان انگیز نیست، اما فراموش نکنیم که کشنده ولوو بایدمحموله چندین تنی را با خود حمل کند. انتظار می رود این پیشرانه در یکی از محصولاتسری FH تحت آزمایش قرار گیرد.
برخلاف سایر کشنده های حاضر در این کلاس، کانسپت ولوو می تواند هنگام حرکت در سرازیری یا ترمزگیری انرژی های هدر رفته را بازیابی کند.
این انرژی ها در باتری های موجود ذخیره سازی شده و هنگام حرکت در مسیرهای صاف یا سربالایی های خفیف برای به حرکت درآوردن خودرو صرف می شوند.
کانسپت ولوو بر روی یک دستگاه کشنده سری FH با موتور دیزلی D13 استپ C یورو 6 شکل گرفته و نتیجه همکاری سازمان انرژی سوئد و دپارتمان انرژی آمریکاست.
این همکاری منجر به یک پروژه دیگر به نام سوپر تراک شده؛ پروژه ای که بخشی از یک برنامه بزرگ در ایالات متحده بودهو هدف آن ارتقا و بهینه سازی حمل و نقل در آمریکای شمالی اعلام شده است.