سرگرمکنندهترین دو چرخهایی که میتوان خریداری کرد
امروزه بسیاری از افراد به دنبال راحتی و سهولت استفاده در موتورسیکلتها هستند؛ بنابراین در اینجا 10 موتورسیکلت برتر برای سال 2017 را معرفی مکنیم که تا حد زیادی میتوانند این انتظارات را برآورده کنند.
یاماها SCR950
قیمت پایه: 8,700 دلار
یاماها SCR950 یک موتورسیکلت رترو یعنی با ظاهری کلاسیک است. این موتورسیکلت بر اساس مدل کروزر Bolt ساخته شده و از همان پیشرانهٔ 942 سیسی دوقلو هواخنک بولت استفاده میکند؛ اما در SCR یک سیستم تعلیق جدید و فرمان بلندتر بکار رفته است. البته با ارتفاع نسبتاً متوسط، SCR برای مسیرهای خاکی و ناهموار مناسب نیست. ولی با شخصیت سواری راحت، استایل کلاسیک و مصرف سوخت حدود 4.6 لیتر در هر صد کیلومتر، SCR950 موتورسیکلتی است که به نظر برای استفادهٔ آخر هفته مناسب میرسد اما برای یک سواری روزانه هم بسیار عالی است.
سوزوکی Vanvan 200
قیمت پایه: 4,600 دلار
پیشینهٔ Vanvan اصلی به دههٔ 70 میلادی بازمیگردد و سپس یک نسخهٔ دوباره متولدشده از آن ارائه گردید؛ اما امسال هم ما فرصت یافتهایم تا این بچه شیطان نسبتاً مقرونبهصرفه را خریداری کنیم. قدرت این موتورسیکلت هنوز اعلام نشده است و فقط گفته شده که مجهز به یک پیشرانهٔ 200 سیسی تک سیلندر و یک گیربکس پنج سرعته خواهد بود؛ اما به دلیل وزنی معادل تنها 128 کیلوگرم احتمالاً بسیار چابک و کمی هم سرگرمکننده برای سواری در اطراف شهر خواهد بود. Vanvan برای راحتی بیشتر با زین ضخیم و عریضی ساخته شده است بنابراین میتواند یک موتورسیکلت عالی برای کسانی باشد که نمیخواهند مبلغ زیادی را صرف سرگرمی خود کنند.
تریومف استریت کاپ
قیمت پایه: 10,500 دلار
تریومف برای مدت طولانی ثابت کرده است که لازمهٔ سبک کلاسیک، گرانقیمت بودن نیست. سال گذشته این شرکت مدل بونویل خود را با پیشرانه ها و قدرتهای مختلف بهطور کامل از نو طراحی کرده و مدرن سازی نمود. استریت کاپ جدید بر اساس بونویل ساخته شده و یک Thruxton کوچکتر و ارزانتر است. استریت کاپ از نسخهٔ ضعیف پیشرانهٔ 900 سیسی دوقلوی تریومف استفاده میکند اما مهندسان این شرکت یک سیستم اگزوز جدید برای آن طراحی کردهاند. راکب بر روی این موتورسیکلت به لطف دستهفرمان کم ارتفاع، حالتی رو به پایین دارد. کارکنان تریومف با اعمال برخی تنظیمات ویژه در شاسی بونویل همانند سیستم تعلیق، هندلینگ آنرا تیزتر کردهاند. همچنین استریت کاپ ممکن است کلاسیک بنظر برسد اما تریومف آنرا به تکنولوژیهای مدرنی مانند دریچهٔ گاز باسیم و ترمز ABS مجهز کرده است.
هوندا CBR500R
قیمت پایه: 6,500 دلار
CBE500R اسپرت بایک میانی هوندا محسوب میشود و یکی از موتورسیکلتهایی است که تجدیدنظر گستردهای در آن انجام شده است. اینیک موتورسیکلت برای کسانی که برای اولین بار با موتورسیکلت رانندگی میکنند و همچنین علاقهمندان به موتورسیکلتی چابک، با قیمت پایین و هندلینگ خوب، گزینهای عالی است. پیشرانهٔ CBR500R از نوع دوقلو موازی به حجم 471 سیسی بوده و تعلیق آن بسیار راحت و سازگار است. این موتورسیکلت سال گذشته تغییراتی اساسی را تجربه کرده است ازجمله تعلیق تجدیدنظرشده، طراحی جدید و سیستم اگزوز جدید؛ بنابراین به نظر میرسد که ظاهر و صدای آن حتی از قبل هم بهتر شده باشد.
کاوازاکی Z125 Pro
قیمت: 3,000 دلار
هوندا با معرفی مینی بایک Grom در سال 2014 در مسیر جدیدی قدم گذاشت. این موتورسیکلتْ، زیبا و سرگرمکننده بود و بهسرعت محبوب شد. پس از چنین موفقیتی کاوازاکی هم تصمیم به عرضهٔ یک مینی بایک 125 سیسی گرفته است. این موتورسیکلت Z125 نام داشته و فوقالعاده جمعوجور و سبک است بهگونهای که تنها 102 کیلوگرم وزن دارد و علاوه بر این ازلحاظ قیمت هم بر هوندا برتری دارد. درواقع کاوازاکی Z125 تنها موتورسیکلتی در لیست ما است که 3 هزار دلار قیمت دارد. ارتفاع صندلی 80 سانتیمتری این موتورسیکلت به معنای سهولت سواری با هر قدی است. Z125 مجهز به یک سیستم تعلیق اسپرت بوده و به نظر تهاجمی میرسد که بیشتر برای استفادهٔ شهری مناسب است اما اگر قصد رفتن به آزادراه را داشته باشید هم شما را ناامید نمیکند. این مینی بایک بسیار کوچک و ارزان است و بهتر از همه تنها 2.3 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف میکند.
ویکتوری Octane
قیمت پایه: 10,000 دلار
موتورسیکلتهای ویکتوری ارزان نیستند و عملاً هرگز کمتر از 10 هزار دلار قیمت ندارند؛ اما این رویه امسال با مدل جدید اکتان تغییر یافته است. اگرچه این موتورسیکلت کاملاً جدید نیست اما چون اشتراکاتی با موتورسیکلت ایندیَن اسکات 60 دارد، قطعاً گزینهٔ مناسبی خواهد بود. پیشرانهٔ اکتان یک واحد 1200 سیسی آبخنک دوقلو V شکل است که نسخهای اصلاحشده از همان پیشرانهٔ اسکات 60 است. پیشرانهای که 104 اسب بخار قدرت و 103 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. تعلیق آنهم برای ارائهٔ احساس اسپرت مجدداً تنظیم شده است. اکتان هرچند یکی از ارزانترین ساختههای ویکتوری است اما همچنین یکی از سریعترین و باارزشترین موتورسیکلتها در سبد محصولات این شرکت محسوب میشود. در مقایسه با موتورسیکلتهای کلاسیک ساخت ایندین، اکتان بیشتر یک استریت فایتر بنظر میرسد.
دوکاتی سوپراسپرت
قیمت پایه: 13,000 دلار
اسپرت بایکهای مدرن، قدرتمند بوده و هندلینگ تیزی دارند اما آیا راهی وجود ندارد که کمی راحتتر باشند؟ ظاهراً دوکاتی با سوپراسپرت به این سؤال پاسخ مثبت داده و اسپرت بایکی را ارائه کرده که مناسب سواری روزانه است. موقعیت سواری این موتورسیکلت بهگونهای است که کمترین میزان از وزن بدن بر روی مچ دستها متمرکز میشود. بااینحال سوپراسپرت هنوز هم به لطف پیشرانهٔ 937 سیسی آبخنک دوقلو L شکل که 113 اسب بخار قدرت دارد، کاملاً وحشی و سریع است. این موتورسیکلت 210 کیلوگرم وزن داشته و بهصورت استاندارد مجهز به سیستمی است که قدرت و سواری را کنترل کرده و شامل کنترل کشش و ABS میشود. برای کسانی که نیاز به از این بیشتر دارند، مدل سوپراسپرت S ارائه شده که 14,795 دلار قیمت داشته و مجهز به سیستم تعلیق عملکرد بالا و تعویض دندهٔ بدون کلاچ است.
موتو گوتسی V7 Stone II
قیمت پایه: 9,000 دلار
سال گذشته موتو گوتسی مدل V7 خود را بهروزرسانی کرده و II را در پایان نام آن قرار داد. آنچه در این V7 جدید بهبود یافته است، ارائهٔ یک سواری راحتتر است که به لطف ارتفاع پایینتر 1.27 سانتیمتری زین و انتقال پیشرانه به قسمت جلویی شاسی به دست آمده است. پیشرانهٔ این موتورسیکلت یک نمونهٔ 750 سیسی هواخنک دوقلو V شکل است که برای انتقال نیروی آن یک گیربکس جدید شش سرعته بجای پنج سرعتهٔ قدیمی ارائه شده است. V7 یک اسپرت بایک نیست اما پیشرانهٔ دوقلوی V شکل آن شگفتآور بوده و صدای فوقالعادهای دارد. V7 Stone II ممکن است نگاهی به گذشته داشته باشد اما درواقع مجهز به تکنولوژیهای روز است بهگونهای که موتور گوتسی آنرا بهصورت استاندارد به کنترل کشش و ترمز ABS مجهز کرده است.
هارلی دیویدسون Road Glide
قیمت پایه: 19,000 دلار
هارلی دیویدسون رود گلاید بدون شک قیمت بسیار بالایی دارد؛ اما این موتورسیکلت گرانقیمت هارلی مجهز به یک پیشرانهٔ کاملاً جدید 1753 سیسی دوقلو V شکل شده است. این در حالی است که هارلی دیویدسون عمدتاً اقدام به طراحی دوبارهٔ پیشرانه نمیکند و حالا به خاطر انطباق با قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی اقدام به این کار کرده است. هارلی میگوید این موتور جدید 10 درصد گشتاور بیشتری تولید میکند. همچنین این شرکت برای کاهش لرزش و حرارت و بهبود مصرف سوخت نیز تلاش کرده است؛ اما تنها خبر جدید در اینجا استفاده از پیشرانهٔ جدید نیست چراکه هارلی سیستم تعلیق رود گلاید را هم از نو طراحی کرده که موجب بهبود سواری و هندلینگ موتورسیکلت شده است.
بامو G310R
قیمت پایه: 5,500 دلار
معمولاً از بامو انتظار ساخت موتورسیکلتی ارزانقیمت را نداریم اما مدل جدید G310R این روند را تغییر داده است. این موتورسیکلت جدید مجهز به یک پیشرانهٔ تک سیلندر 313 سیسی آبخنک است که 34 اسب بخار قدرت دارد. البته وزن G310R نیز تنها 158 کیلوگرم است؛ اما چیزی که باعث میشود این بامو جدید در کلاسی کوچکتر از موتورسیکلتهای اسپرت چنین برجسته باشد، سطح بالایی از هنر در ساخت آن است. G310R به نظر نمیرسد یا احساس نمیشود که موتورسیکلتی ارزانقیمت است و مانند دیگر باموهای گرانقیمت مجهز به ترمز ABS شده است. بامو هنوز قیمت دقیق G310R را اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه رقبای آن یعنی هوندا CBR300R و کاوازاکی نینجا 300 حدود 5 هزار دلار قیمت دارند انتظار نداریم که این بامو خیلی بیشتر از این قیمت داشته باشد.
منبع: Road&Truck