کمپانی فراری همواره خودروهایی تولید می کند که از خصوصیات و قابلیت های فنی منحصر به فردی برخوردار هستند. مهندسین این کمپانی خوشنام ایتالیایی زمان بسیار زیادی را صرف طراحی، ساخت و آزمایش قسمت های مختلف هر یک از محصولات این کمپانی ایتالیایی می کنند تا اتومبیل تولید شده لایق نشان اسب سرکش باشد.
یکی از مراحلی که خودروهای فراری تا قبل از رسیدن به دست مشتری تجربه می کنند، پشت سر گذاشتن تست های مختلف در شرایط واقعی است.
وظیفه این کار بر عهده رافائل دی سیمونه، راننده اسبق مسابقات اتومبیلرانی گذاشته شده و او باید تضمین کند که خودروهای تولیدی DNA فراری را در خود دارند.
وی اکنون 37 ساله بوده و با داشتن مدرک مهندسی مکانیک از سال 2013 به عنوان راننده تست ارشد فراری انتخاب شده است؛ شغلی که یقینا آرزوی خیلی ها بوده و برای علاقه مندان خودرو جزو بهترین گزینه های ممکن محسوب می شود!
در این مطلب قصد داریم با رافائل همراه شده و نگاهی به یک روز کاری وی داشته باشیم.
ساعت 7:10
زنگ بیدارباش نواخته می شود. بعد از صرف چند اسپرسو، رافائل عازم مارانلو می شود تا رانندگی با انواع فراری را شروع کند. در کنار لذت بردن از رانندگی، این راننده حرفه ای باید عملکرد دینامیکی و خصوصیات مورد انتظار خودروهای جدید را تایید نماید.
ساعت 8:20
رافائل وارد ساختمان تست خودروها می شود. بعد از نوشیدن اسپرسوی دیگر، وی با سایر رانندگان تیم توسعه دیدار کرده و درباره بررسی ها، برنامه ریزی ها، آموزش ها، اختیارات قانونی و برخی امور دفتری صحبت می کند.
ساعت 9
نوبت سومین وعده اسپرسو فرا می رسد! سپس رافائل چک لیست فعالیت های روزانه خود را کنترل می کند. بررسی مشکلاتی که احتمالا شب قبل هنگام آماده سازی خودروها به وجود آمده باشند، بخش دیگری از کارهای رافائل در این زمان است.
ساعت 9:30
مراحل آماده سازی قبل از تست اصلی انجام می پذیرد. برخلاف سایر کمپانی ها که از مدلسازی ها و محاسبات کامپیوتری برای پیش بینی رفتار اتومبیل ها در شرایط مختلف استفاده می کنند، در کمپانی فراری از پروتوتایپ های واقعی استفاده می شود.
رافائل در این باره می گوید که دوست دارد بدون هیچ پیش زمینه و برداشت قبلی پشت فرمان هر خودرو بنشیند.
ساعت 9:40
تست خودروها به مدت یک ساعت آغاز می شود. مسیر تست با توجه به خصوصیات خودرو ممکن است متفاوت باشد، اما این کار معمولا در پیست فیورانو یا تپه های جنوبی مقر فراری انجام می شود.
در این تست ها عوامل مختلفی مثل لاستیک ها، ترمزها، سر و صدای اضافی یا لرزش خودرو، ارگونومی، موتور، آیرودینامیک یا جعبه دنده تحت آزمایش قرار می گیرند.
رافائل در این باره می گوید که اگر فقط نظرات او درباره محصولات فراری اعمال می شد، مشتریان خودرویی با قابلیت های دینامیکی فوق العاده بالا اما با ظاهری بسیار زشت تحویل می گرفتند!
ساعت 10:50
رافائل با برخی از تکنسین هایی که مسئول توسعه قسمت های مختلف هستند، دیدار می کند.
ساعت 12:10
بعد از چند تست هیجان انگیز، نوبت تایپ و وارد کردن بازخوردها در سرور است.
ساعت 12:45
رافائل ناهار خود را صرف می کند.
ساعت 13:30
او بخشی از ایمیل های مهم و ضروری را چک می کند، با وجود وسوسه بسیار زیاد برای یک اسپرسوی دیگر او کارهای مهم تر خود را ادامه می دهد!
ساعت 14
رافائل به دپارتمان ساخت پروتوتایپ ها می رود، زیر مجموعه ای که نقشی مشابه بخش مسابقه داشته و نمونه های اولیه در آنجا مونتاژ می شوند. بررسی ارگونومی و ارتباط بین اجزای مختلف داخل کابین قسمتی از وظایفی است که این بخش بر عهده دارد.
ساعت 15:30
تست رانندگی دوم شروع می شود. از آنجایی که در این موقع از روز ترافیک زیادی در خیابان ها وجود ندارد، فرصت خوبی پیشمی آید که او بتواند سیستم تعلیق خودروها را در خیابان های پر از دست انداز اطراف مارانلو آزمایش کند.
ساعت 16:30
هر چند روز یک بار رافائل در این زمان به منظور انجام تست هایی که در فیورانو قابل اجرا نیستند به سایر پیست ها در مناطق مختلف می رود.
ساعت 21
این راننده زبده با تیمی که مسئول پیاده کردن خودروها از روی کشنده ها هستند، دیدار می کند. بعد از کمی صحبت درباره برنامه فردا، شام صرف می شود.
ساعت 23
اکنون زمان خواب رافائل است.