در واپسین روزهای سال 2016 ما لیستی از بیشترین برندهایی که در سایت گوگل و در آمریکا جستوجو شدهاند را منتشر کردیم. هوندا رتبهی اول آن لیست را به دست آورد و بعد از آن نیز مرسدس بنز، تسلا، لامبورگینی و ولوو در رتبههای بعدی قرار گرفتند.
اما حالا بهتر است نگاهی به جستوجوهای سراسر جهان بیندازیم. بر پایهی دادههای تهیه شده توسط Quickco ما نقشهای داریم که برندهایی را نشان میدهد که در سراسر جهان بیشترین جستوجو در گوگل را به خود اختصاص دادهاند. ذکر این نکته مهم است که منبع این دادهها از گوگل است اما این موتور جستوجو در کشورهایی مثل چین، روسیه و کره جنوبی اولین موتور جستوجو نیست.
خب بیایید با آمریکای جنوبی آغاز کنیم. هوندا محبوبترین برند در برزیل بوده درحالیکه شورلت بیشتر از سایرین دلها را در آرژانتین به دست آورده است. به نظر میرسد که در ونزوئلا و بولیوی تویوتا را بیشتر دوست دارند و البته پرو و پاراگوئه مجذوب هیوندای شدهاند.
جالب اینکه دادههای Quickco در مقایسه با تحلیلهای قبلی گوگل تفاوت مهمی را نشان میدهد. این کمپانی بریتانیایی میگوید بیشترین برند سرچ شده در آمریکا تویوتا است درحالیکه همه میدانیم گوگل ادعا میکند این برند هوندا است. به هر حال این دو برند فضای مجازی آمریکای شمالی را تسخیر کردهاند و البته هوندا در کانادا نیز بیشترین جستوجو را داشته است.
اما اروپا وطن بسیاری از خودروسازهای مهم است. ب ام و عمدتاً بیشترین میزان جستوجو را در قارهی سبز داشته به گونهای که در آلمان، بریتانیا، نروژ، سوئیس، اتریش، لهستان، اوکراین، کرواسی، اسلوونی، صربستان و بلغارستان بیشترین میزان سرچ گوگل به این خودروساز باواریایی اختصاص داشته است. بدون هیچگونه تعجب رنو در فرانسه و ترکیه بسیار محبوب بوده و ولوو در سوئد و فیات در ایتالیا بیشترین میزان جستوجو را داشتهاند؛ اما فولکسواگن کجاست؟ این برند بیشترین سرچ را در اسپانیا، رومانی، بلاروس و استونی داشته است.