اختصاصی از نمایشگاه سما: تجمع لکسوسها چه در محوطه بیرونی نمایشگاه سما و چه در سالن اصلی آن، همواره با حضور متعدد عکاسان و بازدیدکنندگان همراه بود. در این گزارش چهار مدل از مهمترین لکسوسهای نمایشگاه مختصرا معرفی خواهند شد . . .
*** Lexus IS 350C ***
در میان لکسوسها، قدرتمندترین کانورتیبل این شرکت نیز با تیونینگ VIP حضور داشت. این خودرو دارای کیت کربنی Seibon بوده که شامل سپر جلو، رکابهای جانبی، دیفیوزر و باله کوچک عقب است. شیشههای Huper Optik ، استفاده از تجهیزات Top Stitch برای کابین، نورپردازی داخلی با چراغهای VLEDS از مهمترین تغییرات ظاهری در این خودروست. در قسمت فنی نیز بهرهگیری از سوپرشارژرهای Rotrex ، اگزوزهای PTS و کمکهای Bilstein خودنمایی میکنند. حداکثر قدرت خروجی این خودرو ۳۸۶ اسببخار با گشتاور ۵۰۷ نیوتنمتر خواهد بود.
*** Lexus GS350 F-Sport ***
« فایو اکسیس ۳۵۰» همان کیت تقویتی موتور مدلهای F-Sport را دارد و تنها تفاوت آن استفاده از رنگ سفید صدفی، رینگهای مشکی مات ۱۹ اینچی، کاهش بیشتر ارتفاع تعلیق، رکابهای کربنی و نهایتا تغییر سپر جلو با ورودی هوای بزرگتر است. نسخه F-Sport همانند مدل پایه GS350 ، دارای پیشرانه ۳/۵ لیتری V6 با قدرت خروجی ۳۰۵ اسببخار و شتاب صفرتاصد ۵/۷ ثانیهای است.
*** Lexus LX570 ***
شاسیبلند لوکسی که شاید کمتر کسی به فکر آفرودسواری با آن میافتاد اینبار به بهبودهای صورت گرفته توسط مهندسین JT Grey Racing کاملا متحول شده بود. استفاده از صندلیهای esparco ، فرمان EVO، سیستم راهیابی Lowrance HD7 / LMF 400 ، رینگهای ۱۷ اینچی F-Sport با تایرهای بی.اف.گودریچ، ترمزهای OE، ضربهگیرهای King Racing و اگزوزهای Flowmaster از مهمترین برندهای بکار رفته در این خودروست. LX570 دارای پیشرانهای ۵/۷ لیتری V8 است که در حالت استاندارد توانایی تولید ۳۸۲ اسببخار قدرت را دارد.
***Lexus CT 200h ***
هیبریدی CT200h نیز که دارای موتور ۱/۸ لیتری و یک موتور الکتریکی است در نمایشگاه حاضر بود. البته این خودرو بازهم بدست « فایو اکسیس » تیون شده است. استفاده از کیت بدنه جدید که در آن سپر جلو و عقب کاملا تغییر کرده و دیفیوزر عقب نیز به آن افزوده شده، رینگهای ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۳۵ میلیمتری یوکوهاما، کیت تقویتی ترمز StopTech و تزئین نمای داخلی با تجهیزات Ultrasuede و Turinmodel از مهمترین مشخصههای این هیبریدی ۱۰۰ اسببخاری است.