کوروس GT، سدان کراس‌اوور!

کوروس GT، سدان کراس‌اوور!

سام کاویانی: امروزه رانندگی در ارتفاع به‌صورت یک مد فراگیر و جهانی درآمده و از این لحاظ، رقابت سختی میان کمپانی‌های ریزودرشت دنیا برقرار است. در این کارزار پرهیاهو، هر خودرویی می‌خواهد ولو چند سانتی‌متر هم که شده بلندقامت‌تر گردد! و به نظر می‌رسد که این رویه از هاچ‌بک‌ها هم گذر و سدان‌ها را نیز به خود آلوده کرده است؛ و ازآنجایی‌که سازندگان چینی همواره داوطلبانی مشتاق جهت ایفای نقشی تازه و نوین بوده‌اند، لذا این بار آنها پیش‌قدم شده و سدانی کراس‌اوور را به جهانیان معرفی نموده‌اند، سدانی که به‌راحتی قادر است از روی ناهمواری‌ها و جداول موجود در خیابان‌ها عبور نماید. سدانی به نام کوروس GT کراس‌اوور.

qoros-3-gt-04

چندی پیش سایت «CARNEWSCHINA» به معرفی این خودرو مبادرت نمود که در اینجا برگردان آن را از نظر می‌گذرانیم. آنچه ملاحظه می‌کنید تصاویر مربوط به خودروی QOROS 3 GT سدان است. 3 GT یک کراس‌اوور است که بر مبنای کوروس 3 سدان تکوین و توسعه یافته است. پیش‌تر، طرح این خودرو در هیئت کانسپتی به نام 3Q.LECTRIC روئیت شده بود، ماه آوریل و در نمایشگاه خودروی پکن. این خودرو به ویژگی‌های متعارف یک کراس‌اوور مجهز شده که ازجمله می‌توان به افزایش ارتفاع سواری، یک جلوپنجره مشکی و قوس‌های مشکی پلاستیکی پیرامون چرخ‌ها، اشاره داشت. همچنین، ازآنجایی‌که این خودرو به پسوند GT هم مزین است، برخی از ظواهر اسپرتی هم در آن مشاهده می‌شوند من‌جمله آرم GT، رینگ‌های پنج پره آلومینیمی، آینه‌های جانبی با قاب مشکی و یک باله کوچک بر روی درب صندوق عقب.

qoros-3-gt-03

رنگ به کار رفته در داخل آن خیلی خاکستری است، خیلی بیش از آنچه باید باشد، به‌ویژه در محل نشیمنگاه و محل استقرار ران‌ها، حتی سایه‌ای از رنگ متفاوتی هم در کابین دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که شرکت کوروس برداشت و تعبیر اشتباهی از بازار دارد، زیرا که خریداران خودرو در چین رنگ‌ها و تریم های متفاوت را در درون یک کابین طالب‌اند و نه فقط رنگ خاکستری صرف. آرم GT هم که بر روی روکش صندلی‌ها دوخته شده تا اندازه‌ای پژمرده به نظر می‌آید اما با این حال، این آرم ته رنگی از نارنجی را در دل خود جای داده است! اگر کمی دقیق‌تر شوید می‌بینید که در قسمت پایه حرف T این رنگ دیده می‌شود. در ردیف عقب، پشتی صندلی همچون دیوار راهروهای ساختمان تخت و قائم بوده و بیشترین تنوع رنگی هم که در این بخش دیده می‌شود مربوط به نگه‌دارنده‌های سگک کمربند ایمنی هست. درمجموع، این کابین، خسته‌کننده‌ترین و ملال‌آورترین کابینی بود که در طی سال جاری مشاهده نمودیم. حتی فولکس‌واگن هم این روزها کابین هیجان‌انگیزتری دارد. حتی فولکس‌واگن!

qoros_3_interior

qoros_3_dashboard

qoros_3_03

qoros-3-gt-8

qoros-3-gt-9

qoros-3-gt-10

qoros-3-gt-6

qoros-gt-2-3

qoros-gt-2-2

qoros-3-gt-3

پیشرانه به کار رفته در این خودرو همان نسخه 1.6 لیتری توربوست که با توانی معادل 156 اسب بخار به دیگر خودروهای ساخت کوروس هم نیرو می‌دهد. این پیشرانه مشترک از اواخر سال 2013 میلادی در خودروهای این شرکت به کار رفته و تاکنون نیز تحت بهسازی و ارتقاء قرار نگرفته است. البته مقداری توان اضافی برای چنین خودرویی امری پسندیده است، به‌خصوص آنکه پسوند GT را با خود یدک کشیده و میزانی از تزیینات پلاستیکی را هم پیرامون بدنه خود حمل می‌نماید.

qoros-3-gt-2

qoros-gt-2-1

qoros-gt-2-4

منبع:
CARNEWSCHINA.COM

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *