شورولت در نمایشگاه لسآنجلس نسخهای تازه از پیکاپ دوستداشتنی خود، کُلرادو را معرفی کرد که بهصورت اختصاصی برای استفادههای تفریحی و کاری خارج جاده طراحی شده است.
خلقت آن بر اساس مدل استاندارد صورت گرفته اما درمجموع تغییرات زیادی به چشم میخورد.
ازنظر ظاهری، شباهت زیادی با مدل مفهومی به نمایش درآمده در نمایشگاه 2014 لسآنجلس دارد. کلیدیترین تفاوتها را میتوان پروفایل جانبی جدید و گیرا، رینگ آلومینیومی 8×17 و لاستیکهای 31 اینچی دوراتراک (DuraTruck) آفرود گودیِر، محافظهای لولهای از جنس فولاد مقاوم، عرض بیشتر بدنه در جلو و عقب (به میزان 88.9 میلیمتر) و محافظهای جدید برای زیر بنده و برخی قطعات فنی دانست.
یکی از جالبترین نکات کلرادو ZR2، گزینههای متنوع برای نحوه انتقال قدرت است، بدین صورت که با کنار هم قرار دادن 2WD یا 4WD، قفل دیفرانسیل عقب و محافظ تجهیزات فنی مجموعاً 9 حالت مختلف ایجاد میشود که راننده میتواند از بینشان انتخاب کند. نتیجه نهایی نیز مرکبی خواهد بود که تنها با یک تغییر حالت رانندگی، تمامی سطوح و انواع مسیرها را فتح مینماید.
قلب آن را فراموش نکنیم. برای تأمین انرژی موردنیاز، بلوک 3.6 لیتری شش سیلندر V شکل زیر کاپوت آرمیده و بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب 308 اسب بخار و 372.8 نیوتونمتر تولید میکند. در ادامه این مجموعه، جعبهدنده هشت سرعته خودکار قرار میگیرد. البته اشاره کنم که یک گزینه دوراماکس (Duramax) گازوئیلی 181 اسب بخاری و 500 نیوتونمتری نیز در دسترس خریداران است.