کشف دستگاه تقلب آلایندگی در فیات 500X

کشف دستگاه تقلب آلایندگی در فیات 500X

روزی دیگر و یک رسوایی آلایندگی محتمل دیگر! این بار وزارت حمل‌ونقل آلمان اعلام کرده که وسیله‌ی تقلب را در زمان تست خودروی فیات کشف کرده است. این دست‌کاری باعث ایجاد نزاعی عمومی بین وزارت حمل‌ونقل و خودروساز ایتالیایی شده است.

01-2016-fiat-500x-us-spec1

هنوز جزئیات دقیقی از این واقعه در دست نیست اما دولت آلمان گفته که نتایج تحقیقات خود را به کمیسیون اروپا خواهد فرستاد. از طرف دیگر فیات اتهامات وارد شده را رد کرده و گفته که هرگز از دستگاه‌های تقلب استفاده نکرده است.

2016-fiat-500x-us-spec1

ظاهراً مدل موردبحث فیات 500X است زیرا هفته‌نامه‌ی اشپیگل گزارش داده که این خودرو دارای سیستمی در اگزوز است که پس از 90 دقیقه خاموش می‌شود. این نشریه نتایج حاصل از تست‌های KBA آلمان را نیز ذکر کرده است.

2014-524806-2016-fiat-500x-us-spec1

اتوموتیونیوز گفته که دستگاهی مشابه در تست قبلی فیات کشف شده اما دستگاه یاد شده تنها 22 دقیقه پس از عملیات خاموش شده است. شایان ذکر است چرخه‌ی تست‌های آلایندگی اروپایی 20 دقیقه می‌باشد.

03-2016-fiat-500x-us-spec1

اما فیات تمامی اتهامات را رد کرده و گفته که 500X در تمامی تست‌ها سربلند بوده و همه‌ی احتیاجات را برآورده کرده است. فیات گفته که این موضوع توسط وزارت حمل‌ونقل ایتالیا تأیید شده است.

02-2016-fiat-500x-us-spec1

سخنگوی فیات کرایسلر گفته است:

ما در جایگاهی نیستیم که درباره‌ی درست یا دقیق بودن اسناد داخلی KBA یا تست‌های آلایندگی که هرگز آن‌ها را ندیده‌ایم نظری بدهیم.

در سپتامبر سال پیش وزارت حمل‌ونقل آلمان از کمیسیون اروپا و دستگاه‌های اجرایی ایتالیا درخواست بازرسی پیشرانه‌ی 2 لیتری دیزلی فیات کرایسلر را کرد زیرا به وجود دستگاه تقلب آلایندگی غیرقانونی در آن مشکوک بود. گزارش شده بود که آلمان تلاش داشته تا مستقیماً این موضوع را با دستگاه‌های اجرایی ایتالیا در میان بگذارد اما ظاهراً بحث‌ها رضایت‌بخش نبوده است.

Fiat 500X Abarth

چندین ماه پیش نیز تست‌های انجام شده در جاده نشان داد که آلایندگی نیتروژن اکسید مدل 500X حدود 12 بار بیشتر از حد مجاز بوده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *