اشتباه نکنید. این نسل جدیدی از Z28 نیست ، بلکه نسخه ای فرعی از ZL1 با نام 1LE است که همان ۶۵۰ اسب بخار را از موتور هشت سیلندر خورجینی بیرون می کشد که قبلا از ZL1 دیده ایم.
اما شورولت تمرکز خود را بر روی هندلینگ و آیرودینامیک این نسخه گذاشته و می توان گفت که شورولت غولی جدید برای رقابت در پیست ساخته است.
قطعات آیرودینامیکی آن شامل یک بال فیبرکرنی غول آسا ، دفلکتور های جدید هوا و ….. می شود. شاسی نیز به وسیله تعلیق دینامیک چندگانه در جلو و عقب به روزرسانی شده است.
رینگ های سبک فورج و آلومینیومی جدید نیز از حالت عادی یک اینچ پهن تر شده اند و توسط لاستیک های گودییر ایگل ۳۲۵ احاطه شده اند که همین مشخصات برای چسبندگی کامل و تحمل ۱.۱ جی شتاب جانبی در پیچ های تند کافی است.
تمامی این مشخصات به این معنی است که 1LE سه ثانیه از نسخه عادی ZL1 در یک دور پیست میلفورد متعلق به کمپانی شورولت سریع تر است.
رونمایی این خودرو در جریان مسابقات دیتونا ۵۰۰ در پیستی به همین نام انجام شد و این نشان دهنده خط فکری شورولت در توسعه این نسخه است. 1LE به عنوان مدل ۲۰۱۸ فروخته خواهد شد و قیمت رسمی آن هنوز اعلام نشده است.