دقیقاً نمایشگاه خودروی ژنو سال 2016 بود که لکسس از کانسپت RC F GT3 کانسپت رونمایی کرد و حالا ما با نسخهی آمادهی مسابقهی این خودرو در نمایشگاه ژنو امسال روبرو خواهیم شد. کل خودرو تنپوشی مشکی داشته و از شاخصههای اصلی آن میتوان به بال عقب بزرگ و دیفیوزر اشاره کرد. پس از رونمایی در سوئیس، RC F GT3 روزهای شلوغی را در مسابقاتی که در آمریکا، ژاپن و اروپا برگزار میشوند خواهد گذراند.
در آمریکا دو نسخهی مخصوص پیست RC F GT3 عضو تیم مسابقهای 3GT بوده و در مسابقات IMSA و کلاس GTD شرکت خواهند کرد؛ اما در سرزمین آفتاب تابان، دو نسخهی مسابقهای دیگر در کلاس GT300 از مسابقات سوپر GT و تحت لوای تیم LM کورسا راهی پیست خواهند شد. در قاره سرسبز اروپا شاهد هنرنمایی این خودرو در مسابقات GT3 خواهیم بود.
نیازی به گفتن نیست که این خودرو بر مبنای نسخهی خیابانی RC F ساخته شده و از پیشرانهی 8 سیلندر 5.4 لیتری بزرگ شدهای استفاده میکند که بیش از 500 اسب بخار قدرت ایجاد میکند. گفتنی است نسخهی استاندارد از پیشرانهی 5 لیتری با قدرت 467 اسب بخار بهره میبرد. هنوز میزان گشتاور تولیدی این نیروگاه ژاپنی اعلام نشده اما میدانیم که نسخهی خیابانی RC F گشتاور 527 نیوتون متری دارد.
کل این قدرت گیرا از طریق گیربکس 6 سرعته سکونشئال به جاده منتقل میشود. وزن خودرو 1300 کیلوگرم است بنابراین در مقایسه با RC F خیابانی با وزن 1795 کیلوگرم بسیار سبکتر نشان میدهد.
لکسس RC F GT3 همراه با برادر لوکس و هیبریدی خود یعنی LS 500h در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 به عموم مردم معرفی خواهند شد.
اخبار روز دنیای خودرو و گزارش لحظهبهلحظهی نمایشگاههای مطرح خودرویی دنیا را از پدال دریافت کنید…