بر اساس طرح پيشنهادى عمر الفرا زنداح طراح تسلا T1، اين خودرو برنده مسابقات ٢٤ ساعته لمالز سال ٢٠٣٠ خواهد بود. او به همراه ٤ تن از دانشجويان خود در مدرسه ى طراحى IED بارسلونا T1 را طراحى كردند. يك خودروى مسابقه اى برقى كاملاً متفاوت!
بر اساس اين طرح در قسمت چرخ هاى اين خودرو، يك جفت لاستيك وجود دارد و در بين لاستيك ها نيز يك ايرفول قرار دارد. هنگامى كه سرعت خودرو در پيست كاهش مى يابد، جريان هوا باعث روشن شدن ايرفول ها و ژنراتور توليد كننده ى برق مى شود.
علاوه بر اين، يك ايرفول با تكنولوژى بالا كه Gorlov Helical Turbine نام دارد، در پشت راننده قرار دارد و باعث ايجاد انرژى بيشترى مى شود. اين طرح نسبت به ساير طرح ها مى تواند انرژى بيشترى توليد كند و همچنين سر و صدا و ارتعاش كمترى دارد.
خودرو مفهومى T1 از يك موتور الكتريكى ٣٣٥ اسب بخارى (٢٥٠ كيلو وات) در هر چرخ بهره مى برد و كل خودرو ١٧٧٠ پوند-فوت (٢٤٠٠ نيوتون-متر) گشتاور توليد مى كند.
يک باترى ٧٠ كيلووات-ساعت براى اين خودرو در نظر گرفته شده است. طراحان اين خودرو حداكثر سرعت آن را ٢٥٥ مايل در ساعت (٤١٠ كيلومتر در ساعت) تخمين زده اند.
اين ٤ دانشجو، خودرو كانسپت T1 را سال گذشته به عنوان پروژه ى پايانى خود در مدرسه ى طراحى ارائه دادند، زنداح اين طرح را بازبينى كرد و تغييراتى در آن اعمال نمود.
تسلا مدل S قرار است به زودى در سرى مسابقات Electric GT Championship شركت كند. خودروهاى اين مسابقه ٧٧٨ اسب بخار قدرت (٥٨٥ كيلو وات) دارند و ٧٣٤ پوند فوت (٩٩٥ نيوتن متر) گشتاور توليد مى كنند و مى توانند در مدت زمان 2.1ثانيه به سرعت ٦٠ مايل در ساعت (٩٦ كيلومتر در ساعت) دست يابند.