پارکینگ‌های مخصوص بانوان در خیابان‌های چین

پارکینگ‌های مخصوص بانوان در خیابان‌های چین

همه‌ی ما می‌دانیم که بانوان نمی‌توانند خیلی خودروهای خود را در پارکینگ‌های زیرزمینی پارک کنند و نمونه‌های چینی نیز در این مورد بدترین هستند. به همین دلیل بسیاری از پارکینگ‌ها برای بانوان احداث شده‌اند. این پارکینگ‌ها بزرگ‌تر بوده و به وضوح با خطوط صورتی رنگ مشخص شده‌اند. خب حالا این نوع پارکینگ‌ها به سطح خیابان‌ها تسری یافته است. در شهر بزرگ شنیانگ چین مکان‌های پارک مخصوص بانوان در سطح خیابان‌ها نیز ایجاد شده است.

women-lot-3

در حال حاضر 10 مکان پارک مخصوص بانوان وجود دارد اما در سال جاری تعداد مکان‌های پارک به چند صد پارکینگ خواهد رسید. در این مکان‌ها شاهد خط‌کشی صورتی و نوشته‌ی “مکان پارک خودروی بانوان” هستیم. انتخاب کاراکترها برای بانوان نیز جالب است! نوشته‌ی چینی 女神 به‌صورت مرسوم معنای الهه دارد اما در عرف به معنی زنی است که توسط دیگران تحسین می‌شود.

women-lot-2

اندازه‌ی استاندارد مکان‌های پارک خیابانی در چین 6×2.5 متر است اما مکان‌های مختص بانوان اندکی بزرگ‌تر بوده و برابر با 7.2×3.5 متر است. خوشبختانه رانندگان خانم برای این فضای اضافی بهای بیشتری نخواهند پرداخت. این مکان‌ها با استفاده از نگهبانان و دوربین‌ها تحت نظر است بنابراین مشکلی وجود نخواهد داشت.

women-lot-1

بحث‌وجدل درباره‌ی این نوع پارکینگ‌ها از سوی مدیران پارکینگ‌های محلی به پا خاسته است. آن‌ها می‌گویند که بانوان در هنگام پارک خودرو آسیب زیادی به خودروهای دیگر وارد می‌کنند.

women-lot-4

خب امیدواریم مکان‌های پارک بزرگ‌تر مشکلات نگهبانان و همچنین بانوان را حل کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *