وقتی سوپر اسپرت چینی NextEV رکورد پیست نوربرگ رینگ را می شکند

وقتی سوپر اسپرت چینی NextEV رکورد پیست نوربرگ رینگ را می شکند

هر بار که یک خودروی برقی معرفی می شود آن را با مدل های مختلف تسلا مقایسه می کنند. اما بعضی از این خودروهای برقی در دنیای بسیار متفاوتی قرار می گیرند.

در واقع ابر خودرو جدید شرکت NextEV با نام EP9 می تواند یک تسلا را به مقدار بسیار زیادی کند و خسته کننده نشان دهد.

ep9_paul_ricard_4-w600-h600

همانند کونیخزگ وان این ابر خودرو قدرتی در حدود یک مگاوات تولید می کند یعنی 1341 اسب بخار. این رقم حتی بیشتر از بوگاتی ویرون است. این نیرو توسط چهارموتور که بر سر هر چهارچرخ قرار داده شده تامین می شود

گشتاور این موتور معادل 1091 پوند است این میزان قدرت به این مدل اجازه می دهد تا در عرض 7.1 ثانیه از سرعت صفر به 200 کیلومتر بر ساعت برسد. این زمان برابر است با زمانی که مزدا MX5 تازه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

حداکثر سرعت این مدل به 312 کیلومتر بر ساعت می رسد که رقم بسیار زیادی برای یک خودروی برقی است. اما رکورد اصلی در پیست نوربرگ رینگ زده شده است.

ep9_nurburgring_4-w600-h600

این ابرخودرو در عرض 7 دقیقه 5 ثانیه توانسته مسیر بلندبالای این پیست را طی کند و سریع تر از هر گونه وسیله نقلیه تماما برقی در طول تاریخ این پیست باشد.

این مدل در عرض 45 دقیقه می تواند شارژ شود و با باتری های پر، مسیری معادل 424 کیلومتر را به صورت ترکیبی طی کند. آن چه که مشخص است در زمان رکورد شکنی خودرو با حداکثر قابلیت هایش رانده نشده است و این تنها یک دستگرمی بوده است.

nio_ep9_side-w600-h600

به نظر می رسد اگر سازنده از تمام قابلیت های آن استفاده کند به راحتی هرچه تمام تر رکورد پورشه 918 اسپایدر به عنوان یک خودروی تولید انبوه را بشکند. رکورد فعلی پورشه معادل 6 دقیقه 57 ثانیه برای یک مدل تولید انبوه است.

EP9 به راحتی در محدوده 3G قرار می گیرد. در واقع این 3G نشان دهنده سیگنال تلفن شما نیست بلکه میزان شتاب جانبی قابل تحمل در ترمزگیری ها است که به صورت کاملا غیر منتظره ای با حرف G(شتاب گرانشی) خوانده می شود!

nio_ep9_rear-w600-h600

شاسی این مدل با استاندارد مدل های مسابقه ای LMP1 ساخته شده است و با استفاده از فیبرکربن مقاومت بالا و همینطور وزن کمتر را تضمین می کند. با وزنی معادل 1735 کیلوگرم همچنان می توان این ابرخودرو را به نسبت نمونه های بنزینی سنگین وزن قلمداد کرد، اما وزن بسیار کمتری به نسبت مدل های تسلا دارند.

nio_ep9_interior_4-w600-h600

در شتاب گیری اولیه این مدل قافیه را به تسلا خواهد باخت. 2.7 ثانیه در مقابل 2.4 ثانیه در شتاب گیری اولیه، نشان می دهددر طی شروع حرکت مدل S تسلا همچنان بی رقیب است. این دست از ابرخودروهای برقی به طور معمول از قیمت بالایی همانند خودروهای بنزینی یا هیبرید برخوردار هستند.

nio_ep9_gradient_01-w600-h600

چرخ های 19 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب به همراه ترمزهای 6 پیستونه به قطر 16 اینچ قدرت ترمز گیری را بسیار بالا می برد و بازهم این بزرگ ترین ترمزهایی است که در یک خودرو تولید انبوه استفاده شده است.

به صورت قابل توجهی می توان در عرض 8 دقیقه باتری ها را به کلی تعویض کرد اما هنوز حرفی از نحوه تعویض آن زده نشده است. باید عنوان کرد که این شرکت یک استارتاپ 2 ساله است که توسط یک بیلیونر چینی پشتیبانی می شود و دست آوردهای آن در این مدت کوتاه را باید قابل توجه دانست.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *