اگر ندانید که آب چقدر عمیق است، از همان راهی که آمدهاید باز خواهید گشت.
این گفته کاپیتان شان گرانده (Sean Grande) از ایستگاه آتشنشانی «بیوت»، سوار بر یک وسیله نقلیه 4.5 تُنی چرخزنجیری در هنگام پایینرفتن از شیب تُند کناره رودخانه «نیک» در پالمر، ایالت آلاسکای امریکاست. «گرانده» و دستیارش لوئیس لاروس (Louis LaRousse) در تست اولیه این وسیله نقلیه واحد پشتیبانی کوچک (SUSV) با عنوان هاگِلوندز BV206 شرکت داشتهاند تا نحوه عملکرد این مدل آبی-خاکی با یک بدنه فایبرگلاس و قابلیتهای منحصر به فرد رانندگی در خارج از جاده را آموزش دهند. مهارت «گرانده» در پشت فرمان، تسلط وی را در کنترل پایداری یک وسیله نقلیه با دو کابین نشان داده است.
اریک وندوسن (Eric VanDusen)، رئیس ایستگاه آتشنشانی، کسی است که در حفظ این وسیله نقلیه بسیار کاربردی SUSV برای شرایط سخت آبوهوایی قطبی، تلاش زیادی انجام داده است.
توسعه مدل BV206 هاگِلوندز که توسط ارتش تولید میشود، از سال ۱۹۷۴ آغاز شده و اولین نمونههای آزمایشی «باندواگن» آن بین سالهای ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۸ به مشتریان ارائه شده است. این در حالی است که اولین مدلهای تولیدی از این وسیله در سال ۱۹۸۰ توسط «وزارت دفاع سوئد» خریداری گردید.
BV206 در یک نگاه
- نوع خودرو: وسیله نقلیه واحد کوچک پشتیبانی (SUSV)، چرخ زنجیری آبی-خاکی
- پیشرانه: مرسدس شش سیلندر توربودیزل
- قدرت: ۱۳۵ اسببخار در ۴۶۰۰ دور بر دقیقه
- سیستم انتقال قدرت: ۲ سرعته دایملر بنز W4A-018 اتوماتیک
- سیستم فرمان: عقب هیدرولیک
- حجم مخزن سوخت: ۲ مخزن ۸۱ لیتری
- طول: ۸۰۷۸ میلیمتر
- عرض: ۱۸۸۰ میلیمتر
- ارتفاع: ۲۴۶۴ میلیمتر
- وزن: ۴۵۳۶ کیلوگرم
- فاصله نسبت به سطح زمین: ۳۵۶ میلیمتر
منبع: fourwheeler