دشت نمکی Bonneville در شمال غرب ایالت یوتا به دلیل مساحت 104 کیلومتر مربعی به مکانی مناسب برای ماجراجویی علاقه مندان سرعت تبدیل شده است. هر از چندگاهی تیم ها و برخی از خودروسازان محصولات خود را به این دشت مسطح برده و آنها را تا حد امکان برای رسیدن به بیشترین سرعت ممکن تحت فشار قرار می دهند.
در یکی از آخرین موارد کمپانی شناخته شده هوندا که در زمینه های مختلف از جمله ساخت خودرو، موتور سیکلت، توسعه ربات و همچنین صنعت هوانوردی مشغول است، اتومبیل فوق العاده ایرودینامیک خود را به این مکان آورده و رکوردی استثنایی با آن ثبتکرده است.
این خودرو که با نام هوندا S-Dream استریم لاینر شناخته می شود، به موتوری سه سیلندر با حجم 660 سی سی مجهز شده؛ این موتور قبلا بر روی رودستر کوچک هوندا S660 نصب شده و در واقع از آن به امانت گرفته شده است.
با این حجم کم، موتور مورد بحث در حالت استاندارد توانایی تولید 63 اسب بخار قدرت را دارد که تقریبا برابر با خروجی موتور پراید به حجم 1300 سی سی است! اما مهندسین هوندا با اعمال تغییرات در قسمت های مختلف از جمله بلوک سیلندر، پیستون، میل لنگ و همچنین سوپاپ ها قدرت خروجی را تا سه برابر افزایش داده اند.
هوندا S-Dream استریم لاینر توانسته با همین موتور تقریبا 190 اسب بخاری به سرعتی بیش از 421 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. برای درک بهتر این سرعت باید اشاره کنیم که دست پرورده جدید بوگاتی یعنی شیرون حداکثر سرعتی برابر با 420 کیلومتر دارد؛ البته نسخه سوپر اسپورت ویرون توانسته به سرعتی بالغ بر 430 کیلومتر در ساعت دست یابدکه سریع ترین رکورد ثبت شده توسط یک خودروی خیابانی محسوب می شود.
با این حال فراموش نکنیم که هر دو محصول بوگاتی به موتور 8 لیتری 16 سیلندر مجهز هستند که توان تولیدی آنها بیش از 1000 اسب بخار است، بنابراین پر واضح است که دست یابی به سرعتی مشابه با قدرتی کمتر از یک پنجم ویرون، به چه مهندسی خارق العاده ای نیاز دارد.
با ثبت سرعت 421 کیلومتر در ساعت، این خودروی آیرودینامیک توانست دو رکورد را جابجا کند؛ اول اینکه S-Dream استریم لاینر عنوان سریع ترین خودرو را در کلاس خود کسب کرد، دومی هم اینکه توانست به سریع ترین خودروی ساخت هوندا تبدیل شود.
قبل از این خودروی فرمول یک هوندا که با مشارکت تیم B.A.R تغییرات آیرودینامیک را تجربه کرده بود،در سال 2006 به سرعت 397 کیلومتر در ساعت دست یافته بود.
شایان ذکر است که از بین 100 داوطلب موجود، هوندا 16 مهندس برتر را برای اجرای این پروژه انتخاب کرده بود. این پروژه به خوبی اثبات می کند که قدرت زیادتنها شرط لازم برای رسیدن به سرعت های بالا نیست و آیرودینامیک می تواند نقشی بسیار تعیین کننده در این راستا داشته باشد.
انجام چنین پروژه هایی به غیر از بُعد تبلیغاتی باعث محک زدن و افزایش دانش مهندسی خودروسازان می شود و زمینه های بروز خلاقیت را در بین متخصصان فراهم می آورد.