نیسان تا چندی پیشاعتقاد چندانی به تولید خودروهای هیبریدی نداشت اما ظاهرا در پی تصاحب حدود 34 درصد از سهام میتسوبیشی توسط گروه رنو نیسان، نظر مدیران این شرکت خوشنام ژاپنی هم تغییر کرده است.
این شرکت هنوز نیز بر این باور است که خودرو های هیبریدی پلی به سوی آینده خودرو هاست و آینده از آن خودروهای برقی خواهد بود، ولی با وجود پیشرفت کند تکنولوژی باتری خودرو ها، به نظر می رسد که هنوز محصولات هیبریدی بتوانند فروش خوبی در ناحیه اروپا داشته باشند و تنها دلیل ما برای تولید خودرو های برقی بازار اروپا است.
اطلاعات منتشر شده در مورد اولین خودروی هیبریدی نیسان تا به امروز بسیار کم است اما در این میان همه آنها گفته های اقای Takashi Shirawa مدیر بخش اصلی تحقیقات ناحیه اروپا نیسان، از همه دقیق تر است. طبق گفته های وی تکنولوژی استفاده شده توسط نیسان از میتسوبیشی قرض گرفته شده است.
اقای Takashi Shirawa اینگونه توضیح می دهد: ما به میتسوبیشی برای ورود به خانواده بزرگ نیسان خوش آمد می گوییم. آنها هم اکنون از میتسوبیشی Outlander PHEV بهره می برند که ممکن است در آینده نزدیک دچار تغییر نسل شود.
میتسوبیشی OUTLANDER کنونی که از یک موتور برقی با توان 12 کیلو وات همراه با پک باتری های لیتیوم یونی به همراه یک موتور 112 اسب بخاری 4 سیلندر بهره می برد که با هر بار شارژ می تواند 33 مایل (حدود 50 کیلومتر) را طی کند
البته این برد در دنیای واقعی و رانندگی های شهری ممکن است به 20 مایل (حدود 30 کیلومتر) کاهش یابد. شارژ مجدد این خودرو نیز حدود 5 ساعت زمان می برد.
وی در مورد منابع استفاده شده در مدل جدید نیسان که از Outlander سر چشمه گرفته است اینگونه اظهار نظر کرد که Outlander یک محصول بزرگ نسبت به خانواده خودرو های الکتریکی نیسان است و آنها فقط از منابع آن استفاده کرده اند و تاکید کرد که تحولات تکنولوژی نسل بعدی باتری ها استفاده از آن ها را در خودروهای کوچک تر از نیسان لیف هم ممکن می کند.
اقای Takashi Shirawa اینگونه ادامه داد : طبق تحقیقات ما نشان می دهد که بیشترین خریداران خودرو های برقی تمایل به خرید خودرو های سایز کوچک دارند که هم اکنون ما در حال فکر برای رفع این مشکل مشتریان هستیم و با تولید نسل حدید خودرو های الکتریکی می خواهیم آن را بر طرف کنیم.
خودرو های کوچکتر حس بیشتری را القا می کنندو از آنجا که بیشتر برای مصارف شهری با مسافت های کوتاه به کار می آیند.
میزان پیمایش آنها چالش چندان بزرگی به نظر نمی رسد. به خصوص که درفضای شهری نیز جایگاه های شارژ سریع نیز بیشتر در دسترس رانندهها قرار دارد.