نمایشگاه لسآنجلس امسال فرصتی برای پورشه بود تا پرده از فرزند مسابقهای تازهنفس خود بردارد.
RSR جدید تمام آن چیزی است که از یک پورشه مخصوص مسابقات انتظار دارید. وزن کم، مطابقت کامل با قوانین FIA در حوزه رقابتهای 24 ساعته لمانز و مهمتر از همه قلب بسیار پیشرفته شش سیلندر تخت 4.0 لیتری در جلوی محور عقب، نقاط عطف این آلمانی جسور هستند.
درعینحال که ذات طراحی تفاوتی نکرده، حجم بدنه بیشتر شده تا قطعات و تجهیزات موردنیاز برای مسابقات مختلف بهراحتی در جای مخصوصِ خود قرار گیرند. تمامی عناصر فیبر کربنی بدنه نیز به لطف بستهای بهاصطلاح سریع، قابلیت جایگزینی با انواع دیگر را دارند. درنتیجه آماده کردن RSR برای انواع رقابتها در کوتاهترین زمان انجام خواهد گرفت.
بلوک مذکور چهار لیتر حجم داشته و بهصورت تنفس طبیعی کار میکند. بنا بر گفتههای پورشه، بهرهگیری از سامانه تزریق مستقیم سوخت و سوپاپهای خاص موجب شده تا خصوصیات مسابقهای را در کنار بازدهی درخور توجه داشته باشد. بیشینه قدرت 502 اسب بخاری این مجموعه نیز توسط جعبهدنده شش سرعته ترتیبی مجهز به هوزینگ منیزیمی و پدالهای تعویض پشت فرمان به چرخهای 18 اینچی با پهنای 33 سانتیمتری عقب میرود.
همهچیزِ RSR جدید است، از سامانه تعلیق و ساختار بدنه گرفته تا آئرودینامیک و پیشرانه و جعبهدنده. دو خصیصه چشمگیر هم دارد: صندلی مسابقهای بهسختی به شاسی متصل و قفس ایمنی با نمونه کاملاً جدیدی جایگزین گردیده است؛ برای اولین بار به سامانه راداری هشدار تصادف مجهز شده که خودروهای سریع LMP را حتی در شرایط نور بسیار کم تشخیص داده و از برخوردهای ناخواسته جلوگیری به عمل میآورد. وزن خودرو نیز با استفاده گسترده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن به 1243 کیلوگرم محدود شده است.
فرانک اِستِفن والیسِر (Frank-Steffen Walliser) مدیر پورشه موتوراِسپورت درباره آن میگوید: علیرغم حفظ طرح کلی سری 911، چشمگیرترین تکامل را در تاریخ خودروی جیتی شماره یک کمپانی رقم زدهایم.