تسلا مدل S و ب ام و i3 برای سال 2017 به لحاظ ظاهری و فنی مورد بازنگری قرار گرفته و ارتقا یافته اند. این به روز رسانی ها اگر چه عملکرد کلی خودروها را بهبود بخشیده اما آنطور که نتایج تست تصادف IIHS نشان می دهد، ظاهرا از نظر ایمنی چندان موثر نبوده اند.
از تسلا مدل S شروع می کنیم. این خودروی برقی در تست برخورد از جلو، کنار، استحکام سقف، محافظت از سر و عمکلرد صندلی ها امتیاز “خوب” را کسب کرده است. اما در برخورد از گوشه جلو که معمولا خودرو را در شرایط دشواری قرار می دهد، مدل S 2017 موفق به کسب امتیاز “متوسط” شده؛ عملکرد چراغ های اصلی این سدان فول سایز نیز مناسب نبوده و در تست های IIHS “ضعیف” ارزیابی شده اند.
در یکی از تست ها سر آدمک راننده با فرمان برخورد کرد که در شرایط واقعی مسلما باعث آسیب دیدن راننده می شود. این مساله احتمالا ناشی از نقص در کمربند ایمنی است که اجازه می دهد بدن راننده بیش از حد به سمت جلو حرکت کند. جراحتقسمت تحتانی پای راست راننده نیز بسیار محتمل است.
همچنین به دلیل وزن بیشتر باتری های مدل P100D نسبت به مدل های دیگر تسلا S، نتایج تست تصادف بر روی سقف این خودرو نیز به اندازه سایر گونه های مدل S خوب نیست، در واقع وزن باتری هایی که در کف خودرو قرار گرفته اند، استحکام سقف را در برخورد های منجر به واژگونی تحت تاثیر قرار می دهند.
حال نوبت نماینده باواریاست. خودرو الکتریکی ب ام و در تست های انجام شده در بخش برخورد از جلو (برخورد عرضی و برخورد از گوشه)، کنار و استحکام سقف امتیاز “خوب” را کسب کرده است. محافظت از سر، عملکرد صندلی ها و چراغ های اصلی و همچنین راحتی نصب صندلی کودک نیز “متوسط” ارزیابی شده اند.
احتمال وارد شدن صدمه از ناحیه گردن در برخورد از عقب برای سرنشینان این خودروی آلمانی وجود دارد، هر چند این آسیب به اندازه ای نیست که کشنده باشد.
در صورت استفاده از چراغ های هالوژنی، میزان روشنایی در سمت چپ i3 کافی نبوده و در پیچ ها هر دو سمت چپ و راست روشنایی کافی دریافت نمی کنند.
عوامل اشاره شده دست به دست هم داده اند تا هیچ یک از این دو خودروی الکتریکی نتوانند امتیاز Top Safety Pick Plus را – که بالاترین امتیاز موسسه IIHS است – کسب کنند.
البته نقص های موجود جزو ایرادات ساختاری نبوده و با یک به روز رسانی ساده به راحتیقابل برطرف شدن هستند.