نهایی‌شدن استانداردهای EPA برای سال ۲۰۲۵

نهایی‌شدن استانداردهای EPA برای سال ۲۰۲۵

سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) تا ماه آوریل سال آینده فرصت داشت که استانداردهای مصرف سوخت خودروهای مسافری و تراک‌های سبک را نهایی کند، امّا در نهایت تصمیم گرفت که یک هفته قبل از اینکه اوباما کاخ سفید را ترک کند، به ارائه این استانداردها بپردازد. در همین حال، خودروسازان داخلی و خارجی ایالات متحده امید زیادی به رئیس‌جمهور منتخب بسته‌اند؛ کسی که منتقد برخی از سیاست‌های آب‌وهوایی اوباما است و به دلیل هزینه‌های زیادی که هدف‌گذاری‌های مصرف سوخت در پی خواهند داشت، می‌خواهد سطح پایین‌تری برای آنها درنظر بگیرد.

fuel-economy

قوانین مصرف سوخت متوسط متحد (CAFE) که در سال ۲۰۱۲ ارائه شده، از خودروسازان می‌خواهد که تا سال ۲۰۲۵، متوسط مصرف سوخت مدل‌های سری خط تولید خود را به 4.32 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسانند. در ماه جولای سال ۲۰۱۶، به دلیل افزایش میزان فروش شاسی‌بلندها و تراک‌ها، EPA تصمیم گرفت که به جای هدف‌گذاری مصرف 4.32 لیتر در سال ۲۰۲۵، یک میزان واقع‌گرایانه‌تر بین 4.47 تا 4.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کند.

ct-epa-maintains-fuel-economy-targets-through-2025

جینا مک‌کارتی (Gina McCarthy)، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امریکا در نشست خبری در این رابطه می‌گوید:

تصمیم امروز من بر اساس اطلاعات فنی است که در طول ۸ سال پژوهش، صدا گزارش منتشر شده از جمله یک بررسی کامل از طرف آکادمی ملی «ساینس»، صدها نشست تخصصی و چندین فرصت ارائه دیدگاه مردمی و صنعتی، جمع‌آوری شده است.

the-epa-just-locked-in-2025-fuel-efficiency-standards-and-automakers-are-not-happy

مسلماً گروه‌های محیط زیستی از این تصمیم EPA راضی هستند، امّا این موضوع نمی‌تواند چندان برای خودروسازان صادق باشد. مطابق گزارش رویترز، گلوریا برگ‌کوئیست (Gloria Bergquist)، سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل (AAM) از این تصمیم انتقاد کرده و می‌گوید:

اولویت اساسی ما همچنان بر ایجاد تعادل مناسب بین مصرف سوخت و کاهش تولید آلودگی کربنی، بدون کاستن از اعتماد مشتری و همین‌طور، شغل‌های حیاتی موجود در بخش اتومبیل خواهد بود.

traffic-2

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *