مورگان کوپه آئرو برای خاطره بازها

مورگان کوپه آئرو برای خاطره بازها

اگر از خوانندگان قدیمی مجله ماشین بوده اید، حوالی 17 سال پیش معرفی مورگان کروکی با شاسی چوبی آن را به خاطر خواهید آورد. مورگان سازنده خودروهای کلاسیک دست ساز در انگلستان، که همواره سعی می کند حتی در تکنولوژی های مورد استفاده هم قدیمی باشد، کمی کوتاه آمده و یک خودروی کلاسیک اما کمی پیشرفته را تدارک دیده است.

2013 morgan aero coupe
2013 morgan aero coupe

سابقه آئرومکس به سال 2006 و رونمایی در نمایشگاه ژنو بر می گردد و نهایتا 100 دستگاه از این خودرو تا به امروز تولید گردید. حالا برای سال 2013 نسخه GT3 و بروزشده ای از این ماشین را باید به انتظار بنشینیم. مورگان همانند آئرومکس اولی، این خودرو را هم در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد.

morgan aero max dashboard
morgan aero max dashboard

برای تامین قوای محرکه این ماشین، مورگان از BMW کمک گرفته است. موتور 4.8 لیتری هشت سیلندر بی ام و بخوبی قادر است نیازهای این بدنه با وزن نسبتا سبک 1180 کیلوگرم را برآورده سازد. نیروی تولیدی موتور 390 اسب بخار است و می تواند شتاب 4.2 ثانیه و حداکثر سرعت 272 کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورد. البته دیگر از شاسی چوبی خبری نیست و برای مقاومت و استحکام بیشتر از شاسی و بدنه آلومینیومی استفاده خواهد شد.

2013 morgan aero coupe
2013 morgan aero coupe

اگر به این خودرو علاقه مند شده اید باید یادآوری کنیم که صف انتظار خریداران این خودروها سالها طول می کشد. شاید هم تا چند سال آینده مدلهای متنوع دیگری از مورگان را شاهد باشیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *