آموزش خودروها برای اینکه خودشان رانندگی کنند، تنها نیمهای از یک چالش بزرگ است. نیمه دیگر، آموزش آنها برای رانندگی به گونهای است که باعث وحشت سرنشینانشان نشود. به عنوان مثال، یک دور زدن ۲ فرمانه را درنظر بگیرید که خیلیها در پشت فرمان خودروی تعلیم رانندگی، مشکلات زیادی با آن دارند. وقتی یک مسیر مستقیم و باز در اختیار شما باشد، همچنان که در تصویر نیز ملاحظه میکنید، انجام این کار بسیار ساده است؛ ولی باید این موضوع را به خاطر داشت که جادهها همیشه مستقیم نیستند و همینطور، ممکن است که در هنگام دور زدن، کسی بخواهد از آن مسیر عبور کند.
خودرانهای گوگل اگر بخواهند چنین مانورهایی را در خیابانهای باریک انجام دهند، باید تمرینات زیادی را پشتسر بگذارند. شاید به همین دلیل است که آنها در خیابانهای امریکا، هر هفته هزاران دور چند فرمانه را امتحان می کنند. این اواخر مهارت آنها تا جایی افزایش یافته که گوگل میبایست با تغییر در روش دور زدن، مانع ناراحتی مسافران داخل این خودروها شود.
بر این اساس، ما به خودروهایمان یاد دادهایم که این الگوهای انسانی را تقلید کنند و به جای انجام یک سری حرکات کوتاه به عقب و جلو، از قوسهای بلندتری در رانندگی استفاده کنند.
به نظر میرسد که خیابانهای آینده با حضور خودرانها، شرایط عجیبی پیدا خواهد کرد. یک روش برای کاهش شلوغی ترافیک در این حالت، داشتن ناوگانی از وسایل نقلیه خودران است که بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، این خودروها میتوانند در فاصلهای نزدیکتر نسبت به هم حرکت کنند؛ شرایط که با رانندههای انسان و محدودیت زمان واکنش آنها، چندان عملی نیست.
منبع: roadandtrack