متاسفانه آیین نامه جدید واردات خودروهای دستدوم درحالی تصویب شد که هیچکس (حتی تصویبکنندگان) از معنای دقیق آن خبری ندارند!ما در اینجا جملاتی را از « دنیای اقتصاد » جمعآوری کردهایم که نشان میدهد با گذشت بیش از 10 روز از ابلاغ رسمی این آییننامه، هنوز هم کسی معنای واقعی آن را نمیداند . . .
غضنفری؛ وزیر صنعت و معدن و تجارت: «اگر مدل خودرو مربوط به یك یا سه سال قبل باشد و وارد كننده به دلیل پروسه اداری موفق به واردات نشده است، امكان ورود این خودروهای نو برای او فراهم ميشود »
صالحینیا؛ معاون وزیر صنعت و معدن: « واردات خودروهای خارجی با 3 مدل پایینتر آزاد است »
نعمتبخش؛ رییس انجمن خودروسازان: « اصلاح آیین نامه مورد نظر برای تعیین تکلیف خودروهایی است که چندین سال در گمرکات کشور ماندهاند »
معمارنژاد؛ رییس گمرک کشور:«این مصوبه برای ترخیص خودروهایی که در گمرک مانده باشند، نیست چرا که در گمرک خودروهایی که یک، دو یا سه سال منتظر ترخیص بوده باشند، وجود ندارد »
نادری؛ معاون امور گمرکی ایران:« براساس مصوبه دولت، سال ساخت خودروهای سواری خارجی از یک سال به 3 سال افزایش پیدا کرده است.این مصوبه درباره واردات آندسته از خودروهای سواری خارجی قابلیت اجرا دارد که نو باشند »
برخوردار؛ ريیس مجمع عالی واردات:« دولت مصوب کرده است تا خودروهای دست دوم که تا سه سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد میتواند وارد کشور شود»
واحد مرکزی خبر: «این مصوبه درباره واردات آن دسته از خودروهای سواری خارجی قابلیت اجرا دارد که غیرمستعمل باشد.شاخص مستعمل و غیرمستعمل بودن خودرو در فرم ثبت سفارش کالا درج میشود و صحت و تأیید آن منوط به نظر سازمان توسعه تجارت است »
حالا شما این جملات را باهم مقایسه کنید و به ما بگویید که بالاخره مصوبه جدید واردات خودروهای دستدوم به چه معناست؟! آقایان مربوطه دقیقا چه چیزی را تصویب کردهاند؟!