سال 2008 میلادی لامبورگینی در نمایشگاه خودروی ژنو از تاپترین عضو خانواده گالاردو رونمایی کرد؛ خودرویی که همان پیشرانه 5.2 لیتری سایر گالاردوها را داشت اما قدرت و گشتاور خروجی آن فراتر از همه بود . . .
گالاردو LP560-4 نام این خودروی جدید بود (با تلفظ اسپانیایی گایاردو). LP560-4 بیش از 20 کیلوگرم سبکتر از سایر مدلهای پایهای گالاردو است. بلوک آلومینیومی موتور این خودرو فضای لازم را برای قرارگیری ده سیلندر با زاویه مرکزی 90 درجه فراهم کرده است. سوپاپهای 40 تایی آن نیز دارای سیستم زمانبندی متغیر VVT است.
حجم دقیق سیلندرها 5204cc ، قطر آنها 84.5 میلیمتر و کورس آنها نیز 92.8 میلیمتر است. پیشرانه گالاردو LP560-4 با نسبت تراکم 10:5:1 میتواند 552 اسببخار قدرت در 8000rpm و همچنین 540 نیوتنمتر در 6500rpm تولید کند. این اعداد بدین معنی است که این خودرو به ازای هر لیتر از حجم موتور خود میتواند بیش از 106 اسببخار قدرت تولید نماید.
گالاردو LP560-4 در کمتر از 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 و در نهایت میتواند به سرعت ماکزیممی معادل 325 کیلومتر برساعت دست یابد. شتاب صفرتا 200 آن 11.8 ثانیه و یکچهارم مایل را نیز در 11.2 ثانیه و با سرعت 208 کیلومتر برساعت طی میکند. میزان مصرف سوخت این خودرو 21 لیتر در سیکل شهری و 14 لیتر در سیکل جادهای است. حجم باک آن نیز حدودا 80 لیتر است.
LP560-4 دارای بدنه و یک شاسی آلومینیومی بوده و سیستم تعلیق آن در جلو و عقب از نوع دوجناغی به همراه ضربهگیرهای گازی است. رینگهای 19 اینچی آن از نوع Apollo بوده که با تایرهای پیرلی PZero پوشانده شدهاند. این تایرها در جلو 235 میلیمتری و در عقب 295 میلیمتری هستند.
این خودروی 1597 کیلوگرمی، 43% از وزنش را روی محور جلویی و مابقی را روی محور عقبی توزیع کرده است. طول، عرض و ارتفاع گالاردو نیز به ترتیب 4345 میلیمتر، 1900 میلیمتر و 1184 میلیمتر است.دیسکهای کربن سرامیکی با کالیبرهای 8 گیرهای ساخت برمبو و گیربکس شش سرعته ترتیبی نیمه اتومات E-Gear از دیگر مشخصات گالاردو LP560-4 خواهد بود. ناگفته نماند که قیمت پایهای این خودرو در سال 2009 میلادی چیزی در حدود 221,000 دلار بوده است.