بهترین ویژگی خودروهای عضلانی آمریکایی قیمت ارزان آنها است. البته نه به ارزانی خودروهای کوچک و اقتصادی شهری بلکه ماسل کارها در بین خودروهای اسپرت از قیمت مناسبی برخوردار هستند. بهعنوانمثال قیمت پایهٔ شورولت کامارو در بازار داخلی ایالاتمتحده از کمتر از 26 هزار دلار آغاز میشود؛ اما اگر خواهان یک کامارو در چین باشد برای خرید آن باید بیش از دو برابر این مبلع هزینه کنید.
جنرال موتورز بهتازگی نسل ششم کامارو را در چین عرضه و قیمت آنرا اعلام کرده است که از 400 هزار یوآن آغاز میشود. این قیمت با نرخ ارز کنونی معادل 58 هزار دلار است یعنی بیش از دو برابر قیمت آن در ایالاتمتحده. این در حالی است که این قیمت گزاف برای نسخهٔ پایهٔ کامارو مجهز به پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است.
علت فروش شورولت کامارو در این کشور با چنین قیمت بالایی، هزینههای بسیار بالای واردات خودرو از کشورهای خارجی به چین است؛ بنابراین یک کامارو پایهٔ چهار سیلندر در چین تقریباً بهاندازهٔ یک کامارو ZL1 در آمریکا قیمت دارد؛ اما اگر خواهان کامارو V6 یا V8 در چین باشد وضعیت از این هم بدتر میشود چراکه مالیات موتورهای بزرگ نیز در این کشور بسیار بالا است.
بااینحال فکر نکنید که جنرال موتورز کامارو را با قیمتی غیرمنطقی در چین به فروش میرساند چراکه فورد هم دقیقاً موستانگ اکوبوست پایه را به قیمت نزدیک به 400 هزار یوآن در چین عرضه میکند؛ اما بیضی آبی موستانگ GT با موتور V8 را هم در چین به فروش میرساند که قیمتی در حدود 700 هزار یوآن برابر با تقریباً 100 هزار دلار دارد.