سال 2011 زمان تغییر در پژو 308 است که به نیمه عمر خود رسیده و با تلنگری در طراحی و خصوصیات، می رود که بازارهای خود را همچنان حفظ کند. این خودرو از سال 2007 وارد بازارها شده و بواسطه اندازه بزرگتر و جادارتر نسبت به 207 و اقتصادی بودن آن مورد توجه بسیاری از اروپاییها قرار گرفته بود. تغییرات این خودروی خانوادگی کم مصرف گرچه جزئی هستند اما ویژگیهای جدید و جالبی نیز به آن افزوده شده اند.
قسمت جلوی خودرو نظیر پژو 508 طراحی شده و دهانه ورود هوا با نواری کرومی احاطه گردیده است. چهره خودرو کمی از حالت فانتزی 207 فاصله گرفته و خشن تر و موقرتر شده است. چراغهای مه شکن و چراغهای LED که طبق قوانین جدید اروپا باید در طول روز هم روشن باشند، بصورت عمودی درآمده اند و زیبایی سپرها را دوچندان کرده اند.
در قسمت عقب نیز سپر کاملاً تغییر یافته و چیدمان چراغها نیز تغییر کرده است. داخل کابین اما تغییر چندانی نداشته است. ما هنوز با طراحی جالب و مدرن و جاداری روبروییم که به این زودیها کهنه نمی شود.
پژو 308 یکی از اقتصادی ترین خودروهای دنیاست. مخصوصا با موتور دیزلی که مصرف سوخت میانگین آن 3.3 لیتر اعلام شده. موتورهای آن شامل چهار مدل بنزینی و چهار پیشرانه دیزلی می باشند. بعنوان مثال موتور 1.4 لیتری بنزینی آن 98 اسب بخار و موتور 1.6 لیتری بنزینی 120 اسب بخار و موتور 1.6 لیتری توربو GTi 200 اسب بخار قدرت دارند. موتور دیزلی 2 لیتری نیز 150 اسب بخار قدرت دارد. گیربکسها نیز شش سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک سفارشی می باشند.
مواردی که نسبت به مدلهای قبل بهبود یافته اند شامل: کاهش ضریب پسا به 0.28، بهبود عملکرد پیشرانه ها، بهبود عملکرد فرمان، نسل جدید سیستم حرکت-توقف برای کاهش مصرف سوخت در ترافیک، کاهش وزن به میزان حدود 25 کیلوگرم، استفاده از تایرهای با مقاومت چرخشی پایینتر و استفاده از مواد با کیفیت تر درداخل کابین می باشند.
قیمت این خودرو در انگلستان 15 هزار پوند حدود 25 میلیون تومان، شامل تجهیزاتی نظیر شش ایربگ، سیستم کنترل ثبات، قفل مرکزی و لیستی بلند بالا از تجهیزات می باشد.