سرانجام فولکس واگن مشخصات فنی نسخه نهایی XL1 را منتشر کرد؛ خودرویی که قرارست اولین رونمایی آن در اتوشوی ژنو 2013 محقق شود . . .
پیشرانه XL1 یک موتور دو سیلندر توربو دیزلی به حجم 800 سی سی است که 47 اسب بخار بیشتر قدرت ندارد. وظیفه پشتیبانی از این موتور برعهده یک موتور الکتریکی 27 اسبی است که با باطری های لیتیوم/یون 5.5 کیلوات ساعتی تغذیه می شوند. فولکس واگن چنین ادعا کرده که مصرف ترکیبی XL1 معادل 0.9 لیتر و میزان تولید CO2 در آن نیز به 21 گرم در هر کیلومتر می رسد.
طول و عرض و ارتفاع این خودروی دو نفره به ترتیب3,888 و1,665 و 1,153میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز2,224 میلیمتر است. همچنین باداشتن ضریب درگ 0.189 باعبور از مرسدس بنز CLA180 بصورت ناعادلانه ای آیرودینامیک ترین خودروی حال حاضر جهان لقب گرفته است! این هیبریدی به لطف گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خود می تواند در12.7 ثانیه از حال سکون به سرعت 100 و در ادامه به حداکثر سرعت محدود شده 160 کیلومتر برساعتی دست یابد. البته با داشتن کیت ترمز سرامیکی و آنتی رول بارهایی از جنس کامپوزیت های کربن/پلاستیکی احتمالا جایی برای نگرانی پایداری این خودروی کوچک در سرعت های بالا نیست.
بدنه فیبرکربنی این خودرو تنها 230 کیلوگرم وزن داشته که به همراه 227 کیلوگرم وزن پیشرانه و گیربکس و پکیج باطری، 153 کیلوگرم وزن شاسی و چرخ ها و سیستم تعلیق، 105 کیلوگرم سیستم های الکترونیکی و 80 کیلوگرم نیز برای تجهیزات دیگر، وزن خالص XL1 را به حدود 795 کیلوگرم می رساند. پس با این اوصاف می توان چنین گفت که 21.3 درصد از وزن خودرو از کامپوزیت های کربن/پلاستیکی،23.2 درصد از آهن و فولاد و22.5 درصد آن هم از آلیاژهای فلزی سبک تشکیل شده است.
برای رینگ های 15 اینچی جلو و 16 اینچی عقب نیز به ترتیب تایرهای115/80 و145/55 انتخاب شده؛ XL1 درحالت تمام الکتریکی توانایی پیمودن مسافت متوسط 50 کیلومتری را دارد ولی اگر باک سوخت 10 لیتری آن پر باشد، می تواند در حالت ترکیبی مسافت متوسط 500 کیلومتری را هم طی کند.