فیوژن نماینده فورد در کلاس سدان های سایز متوسط محسوب می شود و از سال 2010 با پیشرانه هیبریدی بر روی خط تولید قرار دارد. این خودروی دوستدار محیط زیست اکنون برای خدمت رسانی در ناوگان نیروهای پلیس آماده سازی شده و با تغییرات انجام گرفته چهره جذاب تری پیدا کرده است.
با توجه به گفته های کمپانی فورد، فیوژن اولین خودروی هیبریدی است که برای عملیات گوناگونتوسط نیروهای پلیس به کار گرفته خواهد شد. برای انجام وظایف به بهترین شکل ممکن در عملیات، تغییرات زیادی در بخش های ظاهری و فنی این سدان سایز متوسط داده شده است.
نمای خارجی و داخل کابین فیوژن با نصب تجهیزات پلیسی مختلف و رنگ آمیزی خاص اتومبیل های متعلق به پلیس دگرگون شده؛ در بخش فنی اما دامنه تغییرات زیاد است و شامل مواردی مثل سیستم تعلیق بهبود یافته، رینگ ها و تایرهای مخصوص و همچنین ترمزهای قدرتمندترمی شود.
برای تحمل آسیب ها و صدماتی که ممکن است در یک عملیات پلیسی بوجود بیایند، بدنه و شاسی نیز مستحکم تر از نسخه عادیطراحی شده اند.
آقای چارلی بک (Charlie Beck) رییس دپارتمان پلیس لس آنجلس درباره دلیل انتخاب یک اتومبیل هیبریدی به عنوان خودروی پلیس گفته که با استفاده از تکنولوژی های جدید جامعه سالم تر شده و از میزان آلودگی هوا کاسته می شود.
فیوژن ضمن بهبود کیفیت هوا، هزینه های پلیس را نیز کاهش می دهد. بر اساس گزارش فورد، فیوژن به ازای هر ساعت گشت زنی 0.27 گالن (معادل 1.02 لیتر) سوخت کمتری مصرف می کند که این مساله باعث کاهش هزینه سالانه تا 3.900 دلار – در صورت پیمایش مسافت 20 هزار مایلی – می شود.
برای مقایسه بد نیست بدانید که فیوژن هیبریدی با سوزاندن 6.1 لیتر سوخت در 100 کیلومتر ترکیبی، نصف فورد تاروس – دیگر خودروی پلیس که دارای موتور 3.7 لیتری V6 است – بنزین مصرف می کند.
همانند فیوژن عادی، فیوژن پلیس نیز از همان موتور 2 لیتری چهار سیلندر و موتور الکتریکی بهره می برد. در حالت الکتریکی فیوژن پلیس می تواند تا 60 مایل در ساعت سرعت بگیرد، اما چنانچه راننده پای خود را بصورت ناگهانی بر روی پدال بگذارد، خودرو آماده تهاجم شده و برای شتابگیری یا سرعت زیاد وارد حالت پرفورمنس (Performance Mode) می شود.