فورد برنامه‌های ساخت کارخانه جدید در مکزیک را کنار می‌گذارد

فورد برنامه‌های ساخت کارخانه جدید در مکزیک را کنار می‌گذارد

پس از انتقادها و تهدیدهای تند دونالد ترامپ (Donald Trump) رئیس‌جمهور آینده ایالات‌متحده مبنی بر اعمال تعرفه گمرکی برای مدل‌های وارداتی شورولت کروز از مکزیک، کمپانی فورد اعلام کرد برنامه‌های خود برای تأسیس یک کارخانه جدید 1.6 میلیارد دلاری مخصوص مدل‌های کوچک در این کشور را کنار می‌گذارد.

2015-ford-mustang-at-flat-rock-assembly-plant

این خودروساز در عوض مبلغ 700 میلیون دلار برای تولید خودروهای الکتریکی خود در تأسیسات میشیگان آمریکا اختصاص می‌دهد. با این وجود برنامه‌های موجود پیرامون انتقال خودروهای کوچک به مکزیک به قوت خود باقی‌اند و با تکیه بر کارخانه‌های موجود کنونی عملی خواهند شد.

2015-ford-mustang-at-flat-rock-assembly-plant-underneath

مارک فیلدز (Mark Fields) از مدیران کمپانی در جریان یک کنفرانس خبری گفته:

برنامه‌های رئیس‌جمهور و کنگره جدید برای توسعه اقتصادی هرچه بیشتر، واقعاً هیجان‌آور است. توجه ویژه ایشان به این موضوع، حسی شبیه به یک موسیقی بسیار زیبا برایمان دارد.

ford-factory-2

به نظر می‌رسد این اقدام مشکلات و اختلاف‌نظرهای موجود بین فورد و ترامپ را پایان ببخشد. طبق گفته‌های رسمی کمپانی، تصمیم مذکور به‌صورت کاملاً مستقل، بدون هیچ‌گونه تأثیرپذیری از رئیس‌جمهور جدید و با توجه به شرایط حاکم بر بازار و کاهش فروش خودروهای جمع‌وجور گرفته شده است. باید منتظر بود و دید تغییر کابینه دولت ایالات‌متحده چه تأثیراتی بر صنعت خودروی این کشور می‌گذارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *