ویلهم میرهابر(1888-1978)
پدرش نقاش و مجسمه ساز و پدربزرگش یکی از برجسته ترین سازنده های مجسمه های برنزی بود. او حرفه ی طراحی را از کمپانی اُپل شروع کرد و پس از طراحی در جنرال موتورز , در سال 1937 به دپارتمان طراحی BMW به عنوان سرپرست پروژه های مدرن ملحق شد.او در سال 1940 استودیوهای طراحی ب ام و را گسترش داد و در سال 1942 اولین مدل گلی خود را برای ب ام و 358 خلق کرد , خودرویی که به خاطر جنگ جهانی دوم هیچوقت تولید نشد.
پدرش نقاش و مجسمه ساز و پدربزرگش یکی از برجسته ترین سازنده های مجسمه های برنزی بود. او حرفه ی طراحی را از کمپانی اُپل شروع کرد و پس از طراحی در جنرال موتورز , در سال 1937 به دپارتمان طراحی BMW به عنوان سرپرست پروژه های مدرن ملحق شد.او در سال 1940 استودیوهای طراحی ب ام و را گسترش داد و در سال 1942 اولین مدل گلی خود را برای ب ام و 358 خلق کرد , خودرویی که به خاطر جنگ جهانی دوم هیچوقت تولید نشد.
ویلهم هافمیشتر(1912-1978)
صندلی ریاست بخش طراحی ب ام و در سالهای 1955 الی 1970 ازآن او بود . او در آن برهه فلسفه ی طراحی ب ام و را دستخوش برخی تغییرات کرد . در سال 1965مدل 2000 یکی از ابتکارات هافمیشتر بود. همچنین او ابداع کننده ی شاخصه ی پیچ خوردگی در پنجره های جانبی ب ام و نیز بود و از این رو به آن خمیدگی هافمیشتر میگویند.
صندلی ریاست بخش طراحی ب ام و در سالهای 1955 الی 1970 ازآن او بود . او در آن برهه فلسفه ی طراحی ب ام و را دستخوش برخی تغییرات کرد . در سال 1965مدل 2000 یکی از ابتکارات هافمیشتر بود. همچنین او ابداع کننده ی شاخصه ی پیچ خوردگی در پنجره های جانبی ب ام و نیز بود و از این رو به آن خمیدگی هافمیشتر میگویند.
مارچللو گاندینی
این طراح ایتالیایی در سال 1972 در طراحی ب ام و ای12 که به عنوان اولین سری 5 شناخته میشد , همکاری داشت . همچنین او اولین ابداعگر درهای به اصطلاح قیچی شکل (روی مدل کانسپت آلفا رومئو 33 ) بود.او همچنین از این شیوه در طراحی لامبورگینی کانتاش استفاده کرد. برخی دیگر از طراحی های این هنر مند , میتوان به اثرهای افسانه ای و جاودانه ی لامبورگینی میورا و فراری دینو اشاره کرد که حتی هنوز هم نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.
این طراح ایتالیایی در سال 1972 در طراحی ب ام و ای12 که به عنوان اولین سری 5 شناخته میشد , همکاری داشت . همچنین او اولین ابداعگر درهای به اصطلاح قیچی شکل (روی مدل کانسپت آلفا رومئو 33 ) بود.او همچنین از این شیوه در طراحی لامبورگینی کانتاش استفاده کرد. برخی دیگر از طراحی های این هنر مند , میتوان به اثرهای افسانه ای و جاودانه ی لامبورگینی میورا و فراری دینو اشاره کرد که حتی هنوز هم نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.
پائول برَک
این طراح فرانسوی تبار از سال 1970 تا 1974 رئیس بخش طراحی ب ام و بود. او در سال 1953 طراحی را آغاز کرد و در سیتروئن قلم میزد . او ارتباط خود را در سال 1957 با کمپانی دایملر بنز آغاز کرد و آثاری همچون مرسدس بنز 600 , 230 اس ال , 220 اس کوپه , 250 , 220 دی را خلق کرد. سپس در سال 1970 به ب ام و پیوست و ب ام و 520 , 2002 توربو , سری 3 , 630 کوپه ,. همچنین یکی از ابداعات وی درهای گالووینگ بود که در آخرین اثرش یعنی ب ام و ام1 از آن استفاده کرد.
این طراح فرانسوی تبار از سال 1970 تا 1974 رئیس بخش طراحی ب ام و بود. او در سال 1953 طراحی را آغاز کرد و در سیتروئن قلم میزد . او ارتباط خود را در سال 1957 با کمپانی دایملر بنز آغاز کرد و آثاری همچون مرسدس بنز 600 , 230 اس ال , 220 اس کوپه , 250 , 220 دی را خلق کرد. سپس در سال 1970 به ب ام و پیوست و ب ام و 520 , 2002 توربو , سری 3 , 630 کوپه ,. همچنین یکی از ابداعات وی درهای گالووینگ بود که در آخرین اثرش یعنی ب ام و ام1 از آن استفاده کرد.
این طراح فرانسوی تبار از سال 1970 تا 1974 رئیس بخش طراحی ب ام و بود. او در سال 1953 طراحی را آغاز کرد و در سیتروئن قلم میزد . او ارتباط خود را در سال 1957 با کمپانی دایملر بنز آغاز کرد و آثاری همچون مرسدس بنز 600 , 230 اس ال , 220 اس کوپه , 250 , 220 دی را خلق کرد. سپس در سال 1970 به ب ام و پیوست و ب ام و 520 , 2002 توربو , سری 3 , 630 کوپه ,. همچنین یکی از ابداعات وی درهای گالووینگ بود که در آخرین اثرش یعنی ب ام و ام1 از آن استفاده کرد.
جورجتو جیوجارو
او ابتدا طراحی خاص خود را در کمپانی برتون آغاز کرد و پس از مدتی پایه های ایتال دیزاین را در سال 1968 بنا کرد( این شرکت بزرگ اکنون توسط پسر وی , فابریزیو , اداره میشود دفتر اصلی آن در فرانسه و اسپانیا است )
او ابتدا طراحی خاص خود را در کمپانی برتون آغاز کرد و پس از مدتی پایه های ایتال دیزاین را در سال 1968 بنا کرد( این شرکت بزرگ اکنون توسط پسر وی , فابریزیو , اداره میشود دفتر اصلی آن در فرانسه و اسپانیا است )
جیوجارو با ب ام و در پروژه های زادی همکاری کرد , مانند 3200 سی اس , ام1 . او همچنین در خلق سوپراسپرت های مفهومی ب ام و نظیر مدل 12 سیلندر نزکا سی 2 ( ام12) و همچنین مدل اسپایدر ان با اصلاح آلپینا ؛ همکاری داشت.
او در کمپانی های بسیاری نظیر آلفا رومئو , رنو , فلکس واگن و دوکاتی قلم زده , چنانکه حتی دوربین های نیکون اف3 و دی3 از آثار خلق شده ی او هستند.
کلَوس لوت:
این طراح آلمانی شغل خود را از کمپانی فیات آغاز کرد . سپس به ان اس یو رفت و مدل تاریخی آر او 80 را خلق کرد . سپس در آوریل 1976 به ریاست طراحی ب ام و منصوب شد و شروع به خلق مدلهای شگفت انگیز دهه ی 80 ب ام و همچون ای 30 ,ای 31 , ای 32 , ای 34, ای 36 و طرح پایه ی ای 38 و ای 39 کرد. او آنچه را که هافمیشتر شروع کرد ادامه داد و سبک طراحی ب ام و به سبکی از نوع پست مدرن تغییر داد , او می گفت : برای حفظ سنت ب ام و به طراحهای از رده خارج نیازن نداریم ؛ مهم جاودانه بودن است . این نکته حائز اهمیت است که تصویری جاودانه از آنچه که ب ام و هست را خلق کنیم
این طراح آلمانی شغل خود را از کمپانی فیات آغاز کرد . سپس به ان اس یو رفت و مدل تاریخی آر او 80 را خلق کرد . سپس در آوریل 1976 به ریاست طراحی ب ام و منصوب شد و شروع به خلق مدلهای شگفت انگیز دهه ی 80 ب ام و همچون ای 30 ,ای 31 , ای 32 , ای 34, ای 36 و طرح پایه ی ای 38 و ای 39 کرد. او آنچه را که هافمیشتر شروع کرد ادامه داد و سبک طراحی ب ام و به سبکی از نوع پست مدرن تغییر داد , او می گفت : برای حفظ سنت ب ام و به طراحهای از رده خارج نیازن نداریم ؛ مهم جاودانه بودن است . این نکته حائز اهمیت است که تصویری جاودانه از آنچه که ب ام و هست را خلق کنیم
منبع: bmwism