در اوایل سال 2014 و در زمان معرفی کانسپت FT-1، رئیس تویوتا آقای آکیو تویودا به دنیا گفت که دیگر شاهد خودروهای خسته کننده نخواهید بود. با رونمایی از نسل هشتم تویوتا کمری ما شاهد عمل به این قول هستیم.
او گفته:
اساساً اولویت ما شبیه این است که فردی بگوید باید این را انجام دهیم؛ و حالا طراحی خودرو موضوعی مهتر از گذشته در تویوتا است؛ و به خاطر آکیو طراحی ما اهمیت بیشتری دارد.
Cartabiano گفته که کمری جدید در واقع زندگی خود را به عنوان یک اسکچ 2 اینچی شروع کرده و سپس مدل با اندازه حقیقی ساخته شده است.
او گفت:
ما در واقع کار خود را با نمونه ای 2 اینچی شروع کردیم. این نمونه تبدیل به اسکچ بزرگ و بزرگتر شد. این خودرو در نهایت مدلی جدید برای ما بود. همیشه یک طراح وجود داشته اما مهندس ارشد همیشه مرد اول است. همیشه مهندسی 100 درصدی بوده است.
اگرچه تأثیرپذیری تویوتا در فرم دادن به جهت طراحی جدید موضوعی سودمند است، اما بهبودهای تکنولوژیکی نیز نقشی را در شکلدهی به برند بازی کردهاند. برای مثال خلاقیتهای جدید باعث شدهاند که شکلدهی بدنه آسانتر شود و افتوخیزهای تیزتری در بدنه بکار رود.
در مقایسه با نسلهای قبلی تویوتا کمری، بیشک نسل جدید این خودرو بیشتر از همه توجه دیگران را به خود جلب میکند.
آیا این امر به فروش بیشتر کمری منجر خواهد شد؟ تنها زمان است که به این سؤال ما پاسخ میدهد.