از سال 2017 مدل های C 124 مرسدس بنز واجد شرایط دریافت لیسانس H (تاریخی) در آلمان خواهند بود.
مرسدس بنز این روزها بسیار شاد است چراکه سیامین سالگرد تولید سری C 124 را جشن می گیرد. با معرفی E کلاس کوپه جدید، این کمپانی تصمیم گرفته تا تقریبا تاریخ سه دهه ای این کلاس را که با عرضه ی C 124 در نمایشگاه خودروی ژنو 1987 جشن بگیرد.
در بروشور نسل اول این خودرو نوشته شده بود: “کوپهی جدید میدسایز مرسدس ترکیبی متوازن از فرم انحصاری و کارایی قدرتمند، تکنولوژی جدید، ایمنی و راندمان بالا است. خصیصهی ذاتی راحتی بالا در رانندگیهای روزانه و سفرهای طولانی نمایان است. نمای خارجی این خودرو دارای استایلی ظریف و متمایز بوده و همهی جزئیات آن بهطور عالی طراحی شده است.”
با سی ساله شدن این خودرو برای دریافت نمره لیسانس H (تاریخی) واجد شرایط خواهد بود. اولین مدلهای C 124 که تولید شدند CE و 300 CE بودند که پس از آنها نیز دیگر نسخهها نظیر 200 CE، 22 CE و 320 CE به بازار آمدند. در سال 1989 نیز پکیج اسپورت لاین با همراهی یک فیس لیفت معرفی شد. این پکیج سفارشی دارای سیستم تعلیق سفتتر، رینگهای آلیاژی سبکوزن 15 اینچی با لاستیکهای پهنتر، صندلیهای عقب انفرادی و غربیلک فرمان چرمی جدید بود. کمی بعدتر نیز مدل پرچمدار 300 CE-24 با پیشرانهی 6 سیلندر 220 اسب بخاری معرفی شد.
از ژوئن سال 1993 مرسدس بنز در تمامی مدلهای خانواده 124 تغییراتی ایجاد کرد و نامگذاری آنها نیز به E کلاس تبدیل شد به گونهای که مدل 320 CE به E 320 تغییر نام یافت. با گذشت زمان طیف وسیعی از پیشرانههای 4 و 6 سیلندر در این کلاس بکار رفت که بالاترین آنها پیشرانهی 3.6 لیتری AMG با قدرت 265 اسب بخار در E 36 AMG عرضه شده در سپتامبر 1993 بود. این خودرو یکی از اولین محصولات حاصل همکاری این دو شرکت در سال 1990 برای توسعهی مشترک خودروهای پرفورمنس و جادهای بود.
جدای از طراحی مختص همهی زمانها، مدلهای کوپه با پیشرفتهترین تکنولوژیهای اواخر دههی 80 و اواسط دههی 90 میلادی به بازار آمدند. از جملهی این موارد میتوان به سیستم تعلیق عقبی چند اتصالی، ABS، آینههای گرم شوندهی برگرفته از S کلاس و… اشاره کرد.
این خودرو بر پایهی W 124 سدان بود اما طول آن 85 میلیمتر کوتاهتر شده و ستونهای A، دربها و پانلهای بدنه تقویت شده بودند. این تغییرات ساختاری موردنیاز باعث شدند مدل کوپه اندکی سنگینتر از برادر 4 درب سدان خود باشد.
منبع: motor1