نمایشگاه ژنو 2013: مهرماه 91 بود که اولین تصاویر مفهومیS-CROSS را در نمایشگاه پاریس 2012 منتشر کردیم. حال بعد از گذشت شش ماه می بینیم که نسخه تولید نهایی آن برای ورود به بازار آماده شده؛ اما صبر کنید!S-CROSS یک محصول جدید نبود بلکه پیش نمایشی از مدل های جدید SX4 است که تصاویر آنرا در زیر مشاهده می کنید . . .
SX4 که از سال 2006 میلادی در خیابان ها حضور دارد، تنها در دو مدل سدان و هاچ بک عرضه می شد اما سوزوکی به تازگی تصمیم گرفته که با افزایش نسبی ابعادش رسما آنرا وارد بازار کراس اورها کند. برخلاف مدل های سابق SX4، در این کراس اور می توان دید که از LEDهای روز که درون چراغ های جلو قرار دارند برای نخستین بار استفاده شده؛ همچنین وجود خطوط تیز در شانه های خودرو، ظاهری بهتر و عضلانی به آن بخشیده اند.
برای SX4 ده رنگ مختلف بدنه مهیا شده که یکی از آنها همین رنگ جدیدی است که با نام Crystal Lime Metallic شناخته شده و در واقع همان رنگ لیمویی متالیک خودمان است!SX4 را می توان با سانروف پانورامای دو حالته نیز سفارش داد که در اینصورت بزرگترین سانروف را در میان همکلاسانش خواهد داشت.
SX4 با طول، عرض و ارتفاعی که به ترتیب معادل4300 ،1765 و1575 میلیمتر بوده نسبت به مدل های سابقش در طول 265 میلیمتر و در عرض و ارتفاع 10 میلیمتر بزرگتر شده؛ همچنین رسیدن فاصله محوری آن به 2.6 متر نشان دهنده افزایش 100 میلیمتری آن است. برای رینگ های 16 اینچی آن تایرهای205/60 و برای رینگ های 17 اینچی از تایرهای205/50 استفاده شده است. گنجایش صندوق آن نیز به 430 لیتر می رسد درحالیکه این عدد برای مدل های حال حاضر آن بیشتر از 270 لیتر نیست.
برای پیشرانه سوزوکی فعلا دو موتور را برای آن درنظر گرفته؛ یکی 1.6 لیتری بنزینی با گیربکس پنج سرعته دستی و دیگری 1.6 لیتری دیزلی با گیربکس شش سرعته دستی. برای آنهایی که از موتور بنزینی استفاده می کنند، سفارش گیربکس CVT با انتخاب حالت هفت سرعته اتومات برای آن نیز امکان پذیر بوده که تعویض هایش به کمک پدال شیفترهای پشت فرمان است. میزان تولید CO2 در این خودرو با موتور دیزلی و سیستم محرکه 2WD و گیربکس دستی به 110 گرم در هر کیلومتر رسیده درحالیکه باموتور بنزینی و سیستم محرکه 4WD و گیربکس CVT این عدد تا 136 گرم افزایش می یابد.