کیزاشی یک سدان متوسط اسپرت محسوب می شود که از سال 2009 تاکنون در سبد تولیدات سوزوکی قرار گرفته است. البته اولین مدل کانسپت این خودرو در سال 2007 و در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد که هیچ شباهتی هم با مدلهای تولیدی بعدی نداشت. کیزاشی در زبان ژاپنی به معنی هشدار یا خبر آمدن چیزی بزرگ است و می توانیم آن را مژده هم معنی کنیم. قرار است این خودرو گل سرسبد تولیدات سوزوکی ژاپن باشد.
سوزوکی کیزاشی از سال 2010 تاکنون مورد توجه بسیاری از بازارها و مشتریان قرار گرفته و جوایز رضایت خودرو و کیفیت جی دی پاور را نیز در کارنامه دارد. گرچه در سال 2010 یک فراخوان برای رفع نقص در این خودرو داده شد و 5107 دستگاه برای جلوگیری از مشکل در هنگام تصادف به کارخانه بازگشتند.
در زیر کاپوت مدلهای 2012 می توانید موتور 2.4 لیتری آشنای سوزوکی با دو میل بادامک در بالا (DOHC) با قدرت 185 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر را مشاهده کنید. گیربکس استاندارد از نوع شش سرعته دستی می باشد. اما یک گیربکس CVT برای انتقال پیوسته نیرو هم قابل انتخاب است که البته باعث کاهش خروجی موتور تا 180 اسب بخار می شود و در عین حال مصرف سوخت و راندمان را افزایش می دهد.
کیزاشی را می توان در انواع دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل (i-AWD) با سیستم هوشمند انتقال نیرو به چرخها و جلوگیری از هرزگردی و بهبود تعادل در سر پیچها خرداری کرد.
سوزوکی کیزاشی با 160 هزار کیلومتر یا هفت سال گارانتی، در بین خودروهای سوزوکی بالاترین پشتیبانی را دارا می باشد.