در چند روز اخیر توجه بسیاری از افراد به فارادی فیوچر و خودروی FF 91 جلب شده است اما نگاهی عمیقتر به این خودرو و سازندهی آن مشکلات زیادی را عیان میسازد.
تأسیس برندی جدید آسان نیست. شما تنها نمیتوانید نامی برای آن انتخاب کنید، از برنامههای خود برای تسلط در جهان صحبت کنید و سپس عقب نشسته و تنها پول را نظارهگر باشید. این روش خیلی کار نمیکند چه آنکه قبلاً در مورد شرکتهایی نظیر فیسکر، Cizeta-Moroder و… این موضوع را دیدهایم.
و تا زمانی که قوای محرکهی هیدروژنی و الکتریکی معنی حقیقی به خود بگیرند، نمیتوان انتخابهای مردم را خیلی تغییر داد. البته که ما دربارهی فارادی فیوچر صحبت میکنیم، برندی جدید و درخشان که در نظر دارد فرمت جدیدی به صنعت خودرو داده و تا سال 2018 رقیبی سرسخت برای تسلا خواهد بود.
ما پیشازاین جزئیات کاملی از خودروی FF 91 را منتشر کردهایم. این خودرو حتی سریعترین مدل تسلا را در بحث شتاب شکست میدهد؛ اما وقتی صحبت از موفقیت تجاری یک ایده میشود، ادعای شکست حریفان در بحث شتابگیری واقعاً کافی نیست.
هیچکدام از تکنولوژیهای خودرو در زمان رونمایی کار نمیکردند. در CES دیدیم که سیستم پارک خودکار FF 91 کار نمیکرد و باعث شد معاون ارشد شرکت سرخ و سفید شود!
مقایسههای واضحی بین این خودرو و تسلا صورت گرفته اما طبق گزارشهای متعدد حتی اگر فارادی فیوچر سال 2017 را به خوبی پشت سر بگذارد، پول کافی برای پرداخت صورتحسابهای خود نخواهد داشت و تولید سریعترین خودروی جهان در هالهای از ابهام قرار خواهد گرفت.
تسلا توسط مردی که غالباً نابغه خوانده میشود پیش میرود و پول کافی برای کارهای خود را دارد و یا حداقل برای اکثر برنامههای خود سرمایه دارد. حتی عهدشکنیهای اخیر تسلا نیز نشان میدهد که برای ساخت خودروهای الکتریکی سریع سرمایهی خیلی زیادی نیاز است.
ظاهراً کارخانهی میلیارد دلاریای که قرار بود در نوادا ساخته شود در مراحل اولیهی ساخت رها شده است.
با همهی آشفتگیهایی که در پسزمینهی این برند دیده میشوند تصور موفقیت فارادی فیوچر سخت است. 14 سال طول کشید تا تسلا بتواند خودروی الکتریکی قابلاعتماد، هوشمند و خودکار بسازد و حتی همین الان نیز با مشکلاتی دستبهگریبان است. خب فارادی فیوچر تا پیش از پایان سال آینده چهکار میتواند بکند؟
به منظور عرضهی یک خودرو یا برند تکنولوژیک و موفقیت آن شما باید ایدههای فوقالعاده، کوههایی از پول و حتی صبر بیشتری داشته باشید. در دنیایی که فوریت و شتاب یک شعار ادامهدار است، احتمالاً صبر زودتر از پول به آخر خواهد رسید.
شاید فارادی فیوچر در کوتاهمدت در سرخط خبرها باشد اما تا زمانی که حامی چینی شرکت با سرمایهگذاری جدید به میدان نیاید نمیتوان شاهد تولید کامل FF 91 بود. آیا ما صبور خواهیم بود؟ احتمالاً نه!
منبع: carthrottle