کمپانی خودروسازی فورد با سرمایه گذاری ۲۵۳ میلیون دلاری، به جمع سهامداران شرکت پیووتال (Pivotal)پیوست تا ارزش کلی این مجموعه نرم افزاری حالا به ۲.۸ میلیارد دلار برسد.
پیووتال شرکتی است کهتیم اصلی آن را تعدادی از مهندسین سابق کمپانیهایEMC وVMware تشکیل می دهند و کارش ارائه کمک به سایر شرکت ها جهتتوسعه ساده تر و سریعتر نرم افزارهادر فضای ابریاست.
مایکروسافت نیز به تازگی به جمع سرمایه گذاران اضافه شده تا در کنارEMC،VMware، فورد و جنرال الکتریک (GE) قرار بگیرد. جنرال الکتریک به عنوان یکی از اولین سرمایه گذاران، حدود ۱۰ درصد سهام پیووتال را در سال ۲۰۱۳ و به قیمت ۱۰۵ میلیون دلار خریداری کرد.
به زبانی ساده، پیووتال مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری و سرویس های مشاوره ای را ارائه می دهد، که به واسطه آنهاشرکت ها می توانند در کسب و کار نوظهور پردازش ابری و فشرده سازی اطلاعات، با سرعت و سهولت بیشتریبه تولید و توسعه نرم افزار بپردازند. شرکت های بسیار بزرگ و باسابقه دنیای تکنولوژی از مشتریان این کمپانی محسوب می شوند.
به عنوان مثال، شرکتHome Depot ابزارCloud Foundry، که توسط پیووتال توسعه یافته را به عنوان پلتفرم استاندارد در تمام زیرمجموعه هایش برگزیده و حالا کلیهبخش هادر حال توسعه نرم افزار با استفاده از آنهستند. از دیگر مشتریان مطرح پیووتال می توان به بست بای، توییتر و مرسدس-بنز اشاره کرد.
گزارش های مالی سالانه پیووتال نشان می دهد که اصلی ترین ابزار نرم افزاری آن ها، یعنیCloud Foundry امسال گردش مالی ۲۰۰ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است، در حالی که این عدد برای دیگر محصول شان،Big Data Suite، به حدود ۱۰۰ میلیون دلار می رسد. گردش مالی کلی شرکت در این دورهحدود ۱۱۵ میلیون دلار بوده است.
به نظر می رسد هدف اصلی کمپانی فورد از سرمایه گذاری قابل توجه ۲۵۳ میلیون دلاری، ایجاد بسترهای لازم برای تسهیل در امر توسعه خودروهای هوشمند و بدون راننده خود است.مارسی کلوورن (Marcy Klevorn) به عنوان مدیر روابط عمومی این شرکت، دلیلانتخاب پیووتال را ارائهبهترین شیوه برای آموختن نحوه توسعه نرم افزارها می داند. او در این باره می گوید: «آن ها به جای گرفتن ماهی، ماهی گیری را به شما می آموزند.»
پیووتال برای ارائه خدماتی یکپارچه و باکیفیت، با آمازون، مایکروسافت و گوگل برای استفاده از پلتفرمهای پردازش ابری شان وارد شراکت شده است. در واقع مشتریان این شرکت، علاوه بر ابزارهای توسعه نرم افزار ارائه شده، به راحتی می توانند به میل خود از یکی از این بسترهای ابری استفاده کنند. مشتریان حتی می توانند بین این پلتفرم ها جا به جا شوند.
در همین نقطه است که سرمایه گذاری و همکاری بین مایکروسافت و پیووتال معنی پیدا می کند. در مجموع حدود ۱۰۰ کمپانی از فهرستFortune 500، جزومشتریان این دو شرکت محسوب می شوند. دیگر ارائه دهندگان خدمات ابری از این جهت پشت سر مایکروسافت قرار می گیرند.
فورد نیز به عنوان ضلع سوم وارد این مشارکت شده و اپلیکیشن اختصاصیFordPassخود را با کمک ابزارهای توسعه ای پیووتال طراحی و با استفاده از سرویس ابریAzure مایکروسافت به مشتریانش ارائه می کند.
دریافت سرمایه های جدید به پیووتال کمک می کند که کسب و کار خود را بیش از پیش توسعه دهد. این شرکت در حال حاضر ۲۰۰۰ کارمند دارد که در ۱۷ دفتر مختلف مشغول به کار هستند. این شرکت قصد دارددر آینده خود را به یک ابزار ضروری و غیر قابل چشم پوشی برای ورود به کسب و کار ارائه سرویس های مبتنی بر فضایابری تبدیل کند.