رونمایی هوندا سیویک Si پیش از نمایش در نیویورک

رونمایی هوندا سیویک Si پیش از نمایش در نیویورک

هوندا نهایتاً نسل جدید مدل سیویک Si را در دو نسخهٔ سدان و کوپه معرفی کرده و جزئیات آن‌را اعلام نمود. در این نسخهٔ جدید برای اولین بار سیویک Si به پیشرانهٔ توربوشارژر مجهز شده و به گفتهٔ هوندا سریع‌ترین و قدرتمندترین سیویک Si است تاکنون تولید شده است. در این ماشین، یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو جدید جایگزین موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است.

honda-civic_si_sedan-2017-1

این موتور 205 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از لحاظ قدرت با موتور قبلی برابر است اما گشتاور آن 25 نیوتن متر افزایش داشته است. همچنین حداکثر قدرت موتور نیز 1300 rpm زودتر در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این قدرت توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند؛ بنابراین سیویک Si درست زیر مدل اسپرت و پرچم‌دار تایپ R قرار می‌گیرد.

honda-civic_si_coupe-2017-1024-02

honda-civic_si_sedan-2017-1024-04

با توجه به ماهیت توربوشارژ قوای محرکه، هوندا می‌گوید سیویک Si جدید در حال حاضر تجربهٔ رانندگی بسیار هیجان‌انگیزی را با مقدار زیادی گشتاور که تقریباً در هر دور موتوری در دسترس است ارائه می‌کند. علاوه بر این، سیویک Si جدید سبک‌تر از نسل قبلی خود شده است درحالی‌که شاسی آن نیز مستحکم‌تر شده که عملکرد بهتری را ارائه می‌کند.

honda-civic_si_sedan-2017-1024-02

ارتقاء شاسی این خودرو شامل ارائهٔ سیستم فرمان برقی، سیستم تعلیق اسپرت با کمک‌فنرهای تطبیقی، دیفرانسیل لغزش محدود و دیسک‌های ترمز 12.3 اینچی در جلو می‌شود. رینگ‌ها نیز 18 اینچی بوده و لاستیک‌ها 235 هستند درحالی‌که لاستیک‌های چسبنده هم به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند. تعلیق اسپرت سیویک Si هم دارای نرخ نوسان سفت‌تر فنرها و میلهٔ تثبیت‌کنندهٔ مستحکم‌تر است. علاوه بر این، دو حالت رانندگی مختلف شامل عادی و اسپرت نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که دومی سیستم تعلیق، پاسخ پدال گاز و فرمان را برای ارائهٔ احساس اسپرت‌تر تنظیم می‌کند.

honda-civic_si_coupe-2017-1024-01

honda-civic_si_sedan-2017-1024-03

در بیرون اما سیویک Si دارای دماغه‌ای مشکی‌رنگ با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، رینگ‌های 18 اینچی 10 پرهٔ آلیاژی و یک سر اگزوز ذوزنقه شکل در مرکز سپر عقب است. سیویک Si سدان مجهز به یک اسپویلر عقبی ظریف‌تر است که چراغ ترمز سوم نیز در میانهٔ آن قرار گرفته است؛ اما نسخهٔ کوپه دارای اسپویلر بزرگ‌تر و نواری از چراغ‌ها است که کل عرض خودرو را فراگرفته است.

honda-civic_si_coupe-2017-1024-03

honda-civic_si_sedan-2017-1024-05

در کابین نیز صندلی‌های اسپرت منحصربه‌فرد با دوخت قرمز ارائه شده است که این دوخت قرمز بر روی غربیلک فرمان، رو دری‌ها و گردگیر دسته‌دنده هم به چشم می‌خورد. بعلاوه، همین قسمت‌ها با چرم عالی پوشیده شده‌اند درحالی‌که دستگیرهٔ درها نیز آلومینیومی است. علاوه بر این، سطح بالایی از تجهیزات برای هر دو نسخهٔ کوپه و سدان سیویک Si در نظر گرفته شده است که شامل مواردی چون تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسور باران، صفحه‌نمایش 7 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل و سیستم صوتی 450 واتی با 10 بلندگو می‌شود.

honda-civic_si_coupe-2017-1024-05

honda-civic_si_coupe-2017-1024-07

honda-civic_si_coupe-2017-1024-06

هر دو نسخهٔ کوپه و سدان نسل جدید هوندا سیویک Si برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک به نمایش درخواهند آمد و با قیمتی حدود 25 هزار دلار از ماه آینده برای فروش به بازار عرضه خواهند شد.

honda-civic_si_coupe-2017-1024-09

honda-civic_si_coupe-2017-1024-08

[دانلود ویدئو] با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 در پدال همراه شما هستیم.

newyork-auto-show-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *