اختصاصی از نمایشگاه ژنو: لامبورگینی خوب میداند که چگونه هر از چندگاهی همه نگاهها را به سوی خود جلب کند. رونمایی برند جدید لامبورگینی در ژنو، هشداری به فراری F12 برلینتاست که لامبو از دنیای مدرن هیچگاه عقب نمیافتد . . .
متوجه شدیم که دادن لقب یونیکا به این خودرو، به علت تولید یک دستگاهی از آن است چرا که استفان وینکلمن – ریاست کمپانی – در زمان رونمایی این خودرو، نام واقعی آنرا آونتادورJ معرفی نمود.
اما چرا J ؟! در کتاب قوانین مسابقات FIA قسمتی به نام Appendix J آمده که در آن قوانین، جزییات و مشخصات کلاسهای غیرمتعارف مسابقات بیان شده؛ از آنجایی که آونتادورJ نیز یک خودروی مسابقهای – اما خیابانی – بوده نامگذاری آن به چنین الهامی صورت گرفته است.
بد نیست ویدیوی معرفی و ساخت آونتادور J را هم ببینید.
آونتادورJ در قسمت جلو علاوه بر تغییر سپر و کشیدگی بیشتر دماغه، به پنجرهای بسیار کوچک در دو طرف راننده و سرنشین مجهز شده است. دربها نیز هم ضخامت کمتر و هم کوتاهتر ساخته شدهاند.
در ساخت رینگهای جدیدی که در جلو 20 اینچی و در عقب 21 اینچی هستند، علاوه بر فیبرکربن از رنگ قرمز کرومی نیز استفاده شده؛ در قسمت عقب نیز از یک باله کربنی بزرگ که به کیت جدید بدنه در عقب متصل شده و همچنین از دیفیوزر و خروجیهای اگزوز جدید بهره گرفته شده است.
پیشرانه خودرو همان موتور V12 سابق آونتادور به حجم 6.5 لیتر و با قدرت حدودی 700 اسببخار است. همانطور که گفته شد، لامبورگینی از آونتادورJ تنها یک دستگاه ساخته که قیمت آن نیز 2.1 میلیون دلار اعلام شده است. اینکه این خودرو فروخته خواهد شد یا خیر هنوز مشخص نیست.