ظاهراً کمپانی باواریایی تصمیم گرفته تا سری 3 کوپه و کانورتیبل را به سری 4 ارتقا بخشد. بیش از بیست سال است که کوپه های سری سه توانسته اند رقابت را به بخش هیجان انگیزی برسانند. اما خودروهای کوپه سری سه کاملا حس سدان های این سری را دارند. جایی که آئودی با A5 که مدل کوپه A4 به شمار می رود و مرسدس بنز با کلاس C کوپه که در قواره یک کلاس E است، یک گام به جلو برداشته اند. حالا ب ام و هم در راهی مشابه گام بر می دارد.
کانسپت سری 4 کوپه که در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر و جادارتر از سری سه کوپه است. چهره کشیده و ارتفاع پایین و فاصله دو محور بلند آن چهره ای با وقارتر و زیبا به آن بخشیده است. در حالی که با وجود ابعاد بزرگتر، وزن آن حدود 45 کیلوگرم کمتر از سری 3 است.
فعلاً دو موتور برای این خودرو تایید شده اند. یکی 2 لیتری توربو با 240 اسب بخار نیرو و دیگری 3 لیتری توربو با توان 300 اسب بخار. سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ xDrive نیز روی این مدلها به صورت سفارش قابل نصب است که 2 هزار دلار به قیمت پایه می افزاید. شتاب این دو پیشرانه به ترتیب 5.7 و 5 ثانیه گزارش شده و پایین آمدن مرکز ثقل خودرو نیز در چابکی و هندلینگ خودرو تاثیر بسزایی گذاشته است.
*************************************************************
بروز رسانی: ب ام و مشخصات فنی مدل های مختلف سری4 را منتشر کرد؛ خودرویی که علاوه بر دو انجین بنزینی، با دو پیشرانه دیزلی نیز وارد بازار می شود:
مدل | انجین | قدرت | گشتاور | شتاب کوپه |
420i | 1997cc | 181hp | 270N·m | 7.3sec |
428i | 1997cc | 242hp | 350N·m | 5.9sec |
435i | 2979cc | 302hp | 400N·m | 5.4sec |
420d | 1995cc | 181hp | 380N·m | 7.5sec |
430d | 2993cc | 254hp | 560N·m | 5.5sec |
435d | 2993cc | 309hp | 630N·m | 4.7sec |