اختصاصی از نمایشگاه فرانکفورت: بالاخره مزدا قبول کرد توان رقابت با خودروسازانی چون تویوتا و مرسدسبنز در ارائه و ساخت خودروهای « هیبریدی » و « فول الکتریکی » را ندارد!
ولیکن این نگرش به معنای دستکشیدن مزدا از سایر بازارهای جهانی نیست؛ مزدا با این تفکر به راه دیگری رفت: ارتقای تکنولوژیکی پیشرانههای جدید. بعد از جانگرفتن و به قولی « پختهشدن » این نوع تفکر و همچنین توجه طراحان به این ارتقا ، به مرور ایدهایی جدید در ذهن مهندسین مزدا شکل گرفت که تنها در یک کلمه خلاصه شد: SkyActive
کراساور کاملا جدید CX-5 که حدود دوماه پیش اولین رندرهای آن منتشر شده بود، نخستین خودروی تولیدی مزداست که از تکنولوژی « اسکایاکتیو » بهره میبرد. هماکنون برای این خودرو سه تیپ مخلتف موجود است :
۱) پیشرانهای گازسوز به حجم ۲ لیتر؛ با ۱۴۸ اسببخار قدرت ؛ دیفرانسیل جلو ؛ گیربکس شش سرعته دستی ؛ رینگهای ۱۷ اینچی.
۲) پیشرانهای دیزلی به حجم ۲ لیتر ؛ با ۱۶۳ اسببخار قدرت و ۲۱۰ نیوتنمتر گشتاور ؛ همه چرخهای متحرک ؛ گیربکس شش سرعته اتومات ؛ رینگهای ۱۹ اینچی ( این مدل انحصارا برای بازار روسیه درنظر گرفته شده)
۳) پیشرانهای توربو دیزلی به حجم ۲.۲ لیتر ؛ با ۱۷۳ اسببخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور ؛ همه چرخهای متحرک ؛ گیربکس دستی و اتومات ؛ رینگهای ۱۹ اینچی.
قیمتی که میتوان برای این خودرو درنظر گرفت، به احتمال فراوان مابین 25,000 تا 30,000 دلار خواهد بود که نسبت به نمونههای 50,000 دلاری برندهایی همچون بی.ام.دبلیو، مرسدس بنز و آئودی اقبال بیشتری برای فروش خواهد داشت! این خودرو در بهار ۲۰۱۲ و به عنوان مدل ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد.