نمایشگاه ژنو 2013: اگر ون های استانداردScenic چندان شما را راضی نمی کنند پس بهترست به فکر مدل های جدیدXMOD آن باشید؛ خودرویی که کلاس طراحی آنرا به نوعی می توان مابین ون و کراس اور دانست . . .
طراحان رنو با تغییر سپرهای جلو و عقب و استفاده از گارد، زه های آلومینیومی، رینگ های بزرگتر، باربندهای جدید، LEDهای مخصوص روز و نهایتا افزایش ارتفاع تعلیق توانسته اند اندکی ظاهر آنرا از مدل های استانداردScenic که اولین نسل آنها از سال 1996 میلادی در بازارهای اروپایی موجود بوده را متمایز کنند؛ درون کابین نیز موارد جدیدی مانند سیستم چندرسانه ای R-Link با نمایشگر لمسی، فرمانی که قسمت زیرین آن مسطح شده و پدال های آلومینیومی به چشم می خورند.سیستم محرکه این خودرو همچنان 4WD باقی مانده البته با این تفاوت که از سیستم کنترل کشش اختصاصی رنو با نامGrip Xtend در آن استفاده شده که با استفاده از اهرم دایره ای شکلی که در کنسول جاسازی شده فعال می شود.
برای رانندگی با سنیکXMOD سه حالت مختلف وجود دارد؛ اولیRoad یا رانندگی با تنظیمات استاندارد، دومیLoose Ground یا رانندگی در شرایطی که مقدار گشتاور تولیدی موتور تماما تحت نظارت سیستم کنترل کشش بوده و سومی Expert یا رانندگی در حالتیکه سیستم کنترل کشش فقط بر نحوه عملکرد ترمزها نظارت دارد. محفظه بار عقب این خودرو حدود 555 لیتر گنجایش داشته (35 لیتر بیشتر از مدل های استاندارد سنیک) که البته برای جاگیری اشیا بیشتر می توان هر کدام از صندلی ها را خواباند یا اینکه از درون کابین جدا کرد. گفتنی است خط تولید این خودرو درDouai فرانسه خواهد بود.