رشد خودروهای الکتریکی و خطر بیکاری

رشد خودروهای الکتریکی و خطر بیکاری

بخش اعظم خودروهایی که هم‌اکنون تولید می‌شوند پیشرانه‌ی احتراق داخلی دارند اما قوانین محدودکننده‌تر در رابطه با مصرف سوخت و آلایندگی گازهای گلخانه‌ای به این معنی است که الکتریکی شدن خودروها بیش‌ازپیش رخ می‌دهد.

china-electric-car-charging-station

طبق گفته‌های Elmar Degenhart مدیرعامل تأمین کننده قطعات خودرویی کانتیننتال، حرکت به‌سوی خودروهای الکتریکی می‌تواند سازنده‌ی پیشرانه‌های مرسوم را از کار بیکار کند.

electric car charger

Degenhart به روزنامه آلمانی Welt گفته که به علت ارزش‌افزوده‌ی پایین شغل‌های تولیدی از دست خواهند رفت:

زمان کافی برای طراحی فرایندی به منظور کاهش اثرات این امر و اجتناب از خطرات وجود دارد.

حرکت به‌سوی ساخت پیشرانه‌های الکتریکی و باتری‌ها موقعیت‌های جدیدی را در صنعت خودرو خلق خواهد کرد. Degenhart معتقد است که پیش‌بینی درباره‌ی کافی بودن این شغل‌ها برای جابجایی با آن‌هایی که دیگر بودنشان ضروری نخواهد بود بسیار زود است.

volkswagen-electric-car-concept-130-1-876x535

اوایل سال 2016، Degenhart پیشی بینی کرده بود که خودروهای الکتریکی و سلول سوختی نهایتاً نُرم بازار خواهند بود. هرچند او تخمین می‌زند هزینه‌های ذخیره‌سازی پیش از آنکه خودروهای یاد شده مورد استفاده‌ی توده‌ی عموم قرار گیرند باید به ازای هر کیلووات ساعت به 109 دلار برسد.

2014-471421-mercedes-b-class-electric-drive1

Degenhart عموماً تفکرات خود را دارد. او همچنین پیش‌بینی کرده رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن احتمالاً نقطه‌ی پایان استفاده از سوخت بنزین و دیزل برای خودروهای سواری در ایالات‌متحده، ژاپن و چین خواهد بود.

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric

بدون شک خودروهای الکتریکی تغییرات وسیعی را در بازار کار صنعت خودرو ایجاد خواهند کرد. برای مثال پیشرانه‌های الکتریکی و باتری‌ها دیگر نیازمند همان میزان نگهداری پیشرانه‌های احتراق داخلی نخواهند بود. این امر به معنی نیاز مکانیک‌ها به یادگیری مجموعه‌ی جدیدی از مهارت‌ها خواهد بود.

electric-cars

تکنولوژی خودران احتمالاً اختلالات بیشتری را ایجاد خواهد کرد. برای مثال شرکت‌ها قبلاً ساخت خودروهای خودران را تجربه کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که این سیستم‌ها صنعت بیمه‌ی خودروها را از بین ببرند زیرا تصادفات بسیار نادر خواهند بود. به علاوه مشکل تصمیم‌گیری درباره‌ی مقصر تصادفات خودروهای خودران نیز وجود خواهد داشت.

منبع: motor1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *