حرکت فولکس‌واگن به‌سوی حذف پیشرانه‌های دیزلی

حرکت فولکس‌واگن به‌سوی حذف پیشرانه‌های دیزلی

تلاش‌های فولکس‌واگن برای تولید خودروهای سبزتر و با راندمان بالا وارد مرحله‌ی جدیدی شده و این شرکت تصمیم گرفته تا توسعه‌ی پیشرانه‌ی دیزلی 1.5 لیتری را متوقف کرده و به جای آن توسعه‌ی سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی را در دستور کار قرار دهد. طبق گفته‌های رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی فولکس‌واگن فرانک ولش، قوانین سخت‌گیرانه‌ی مربوط به آلاینده‌ها به همراه هزینه‌های بالای مهندسی فولکس را مجبور کرده‌اند تا روی قوای محرکه‌ی هیبریدی تمرکز کند و استراتژی خود درباره‌ی پیشرانه‌های دیزلی کوچک را تغییر دهد.

vw_acceptancedrive_upgti_1

ولش در زمان مصاحبه با اتوکار و در زمان رونمایی از گلف فیس لیفت شده در اسپانیا تأیید کرده که فاکتور کلیدی مؤثر روی این تصمیم هزینه‌های بسیار بالای تحقیق و توسعه بوده است. فولکس‌واگن می‌خواهد جایگزینی برای پیشرانه‌ی 1.6 لیتری TDI کنونی عرضه کند. ولش گفت:

هزینه‌های توسعه و اصلاح پس از تولید یک پیشرانه به اندازه‌ی خود آن پیشرانه گران است. اضافه کردن پیشرانه‌ی دیزلی به فولکس‌واگن پولو 25 درصد بهای خود خودرو را شامل می‌شود.

vw-passat-cc-2017-03

ولش معتقد است آینده به خودروهای هیبریدی تعلق داشته و این موضوع تنها تکنولوژی‌ای است که می‌تواند پاسخگوی قوانین سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی و مصرف سوخت باشد:

در آینده‌ای که چندان دور نیست مردم پیشرانه‌های بنزینی را به همراه سیستم هیبریدی ملایمی انتخاب خواهند کرد. در نهایت این سیستم هیبریدی ارزان‌تر بوده و آلایندگی دی‌اکسید کربن و اکسید نیتروژن کمتری دارد.

vw-golf-tsi-engine

در سال‌های آینده فولکس‌واگن روی سیستم‌های الکتریکی جدیدی‌ای سرمایه‌گذاری خواهد کرد که در قوای محرکه‌ی هیبریدی آینده استفاده خواهند شد. ولش می‌گوید:

در اکثر موارد یک سیستم 48 ولتی برای اضافه کردن نیروی تازه وجود خواهد داشت.

vw-fixed-10%-rigged-diesels-eu-5

با توجه به تصمیم فولکس‌واگن مبنی بر خاتمه‌ی تولید پیشرانه دیزلی 1.5 لیتری، این شرکت مجبور خواهد بود پیشرانه‌ی 1.6 لیتری TDI را به‌روزرسانی کند. این پیشرانه بنا به گفته‌ی ولش سه تا چهار سال آینده نیز عرضه خواهد شد. به همین ترتیب فولکس‌واگن تولید پیشرانه‌ی کوچک‌تر سه سیلندر 1.4 لیتری را قطع خواهد کرد. از طرف دیگر پیشرانه‌ی 2 لیتری TDI فولکس محبوب‌ترین پیشرانه در اروپا بوده و قطعاً با عرضه‌ی نسل جدید آن در یک تا دو سال دیگر آینده‌ای فوق‌العاده خواهد داشت.

vw-dieselgate-2

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *