امسال کمپانی ژاپنی تویوتا در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران با یکی از جدیدترین محصولات خود یعنی کراس اوور کوچک C-HR حضور پیدا کرده است. این کراس اوور چه در ظاهر و چه در داخل طراحی بسیار جذاب و جسورانه ای دارد. بدنه این خودرو مجموعه ای از انواع خطوط تیز و حجم پردازی های گهکاه اغراق آمیز بوده و در کل دارای استایل بروز و هیجان انگیزی است. در داخل کابین نیز وضعیت کمابیش به همین شکل بودهو می توان آن را با صفات زیبا و مدرن توصیف کرد.
کراس اوور C-HR بر روی پلتفرم یکپارچه تویوتا موسوم به TNGA شکل گرفته است. این پلتفرم به دلیل ساختار ماژولی در انواع محصولات تویوتا و لکسوس به کار گرفته شده که از معروف ترین آنها می توان به نسل چهارم پریوس، جدیدترین نسل کمری و لکسوس LC اشاره کرد.
بر اساس اطلاعات موجود، C-HR در بازارهای مختلف با موتورهای متفاوتی به فروش می رسد. برای مثال نسخه مجهز به موتور 2 لیتری فقط در بازار آمریکا و نسخه 1.5 لیتری فقط در اندونزی ارایه می شود.
در کنار موارد یاد شده باید به موتور 1.2 لیتری توربو و پیشرانه هیبریدی با موتور 1.8 لیتری که قبلا در پریوس نیز مورد استفاده قرار گرفته، اشاره کنیم. این دو پیشرانه در واقع نیروبخش نسخه های بین المللی C-HR بوده و به ترتیب قدرتی برابر با 115 و 122 اسب بخار دارند.
با توجه به قوانین موجود، کراس اوور کوچک تویوتا مشکلی از بابت ورود به کشور نداشته و می تواند با پلاک ملی در خیابان ها تردد کند. آنطور که گفته می شود این خودرو در صورت عرضه در داخل کشور قیمتی بین 170 الی 180 میلیون تومان خواهد داشت و می تواند ضمن رقابت با دیگر هموطن خود یعنی نیسان جوک اسپورت، پرکننده شکاف بین پریوس و محصولات گران قیمت تر تویوتا مثل RAV4 باشد.
C-HR به دلیل بهره گیری از طراحی ظاهری و داخلی جذاب، پیشرانه های کم مصرف و خوشنامی تویوتا در بین مشتریان ایرانی، پتانسیل زیادی دارد که به یکی از محبوب ترین کراس اوورهای بازار تبدیل شود.